• Summerlovin

Putsta framruta! Svar snabbt tack!

Hejsan!
    Våran framruta på bilen är helt flammig och smutsig. Något tips på vad man kan putsa den med? Även på insidan alltså. Funkar det med vanlig fönsterputs eller det blir bländande i solen?

• Svar på tråden Putsta framruta! Svar snabbt tack!
  • Majsan70

Det fionns speciella putsdukar och medel att införskaffa för just det ändamålet. Själv putsade jag utan sånt o det blev flammigt o svårt att se i mörkret efter det....eller i solljuset för den delen.

• Gemini1

Vanlig fönsterputs är det bästa. Men då det ofta är en rejäl fet hinna på en ruta som ej är rengjord på länge krävs det lite jobb. Ja, inget överdrivet men det räcker inte att bara spraya på och torka av lite snabbt. Lycka till.

Mvh:
    Thomas

• ModerBlå

Avfettning först sedan bilschampoo och svamp och en avspolning då blir det bäst resultat.

• ModerBlå

såg nu att du ville tvätta insidan också....

Du behöver inte avfettning då men kan ta varmtvatten och diskmedel som du tvättar med en svamp...sedan tar du fönsterskrapan och tar bort vattnet med...då blir det minst flammor och en skinande framruta

• LuMa
    ModerBlå skrev 2008-01-23 10:12:03 följande:
    Avfettning först sedan bilschampoo och svamp och en avspolning då blir det bäst resultat. 
    Fast kanske inte på insidan då.
  • Butterscotch
    Majsan70 skrev 2008-01-22 16:40:43 följande:
    Det fionns speciella putsdukar och medel att införskaffa för just det ändamålet. Själv putsade jag utan sånt o det blev flammigt o svårt att se i mörkret efter det....eller i solljuset för den delen.
    Såna har jag testat, enligt förpackningen behöver man inte torka med torr trasa efteråt. Yeah right, det blev jätteflammigt! Köp gärna sådana, men torka torrt med en handduk eller nåt efter så blir det säkert bra.
  • Majsan70
    Butterscotch skrev 2008-01-23 10:22:17 följande:
    Såna har jag testat, enligt förpackningen behöver man inte torka med torr trasa efteråt. Yeah right, det blev jätteflammigt! Köp gärna sådana, men torka torrt med en handduk eller nåt efter så blir det säkert bra.
    Jag tog först medelet o sen en speciell putsduk o det blev kanon. Däremot när jag hade fönsterputs gick det knappt att få bort det flammiga.
Svar på tråden Putsta framruta! Svar snabbt tack!