Latex vs. silikon
Nappar... vad är det för skillnad på om det är latex eller silikon-napp? Och vad är att föredra, tycker ni?
Nappar... vad är det för skillnad på om det är latex eller silikon-napp? Och vad är att föredra, tycker ni?
latex luktar illa väldigt snabbt, tycker silikon är bättre, håller bättre med!
Jag tycker att latexnapparna håller bättre... de andra går sönder rätt fort...
Jag köper båda sorterna, sonen gillar dem lika mycket.
Ja, dom svaren belv man inte så mycket klokare av
Ja, dom svaren belv man inte så mycket klokare av
Jag tror de menar att latex funkar bäst till små bebisar och silikon sen när de får tänder. Latex blir lättare söndertuggade och torkar ut... Silikon håller sig ju fräschare. Vår dotter har alltid gillat båda.
*puffar*
Vår dotter föredrog latex. Till nästa bebbe har jag införskaffat en av varje till att börja med.
Har förresten aldirg fått en söndertuggad latexnapp men har hört att det är lättare med silikon!? (dubbla budskap nu alltså...).
När latex blir gamla kan de börja spricka men då har man haft dem ett bra tag.. man ska ändå byta ganska ofta. Latex är mjukare och följsammare. Silikon känns fräschare (enligt min personliga åsikt).
Min son tuggar sönder silikon-nappen men det gör han inte med latex. Eller så går latexnappen inte sönder helt enkelt.. Vet ej! Tycker däremot att silikon-nappen ser fräschare ut..
Vår dotter har aldrig bitit sönder nån napp, däremot har latexnapparna blivit gamla och torra. Hon har haft väldigt många nappar samtidigt och ibland har man hittat nån gammal nånstans som blivit torr och spruckit eller blivit nästan klibbig i materialet. Silikonnappar blir inte på det sättet, jag tycker de hålls fräschare längre och de luktar ingenting heller. Jag skulle nog satsa på såna ändå till ny bebis.
Silikon - totalt utan risk för allergiska reaktioner.
Föredrar silicon ur många synpunkter, bla allergi och skulle inte sätta en latexnapp på en nyfödd! Min dotter har haft båda, och lyckats tugga sönder både silicon och latex utan svårigheter när hon hade såna perioder, gick ganska många nappar om dagen då.
Zelda använder båda och jag tycker silikonnappen känns fräschare man ser tidigare på den när de börjar gå utför
När de är dags att byta!
jag har valt att vi bara kommer att ha silkon till vår Mupp pga att vi misstänker att pappan till Muppen (alltså min sambo) har allergi mot latex... Både han och jag har andra olika allergier och pappan har eksem. Däför vill vi inte ha latex till vår Mupp