• miababia

korvstroganoff utan lök??

någon som har något bra recept? vad kryddar ni stroganoffen med?

• Svar på tråden korvstroganoff utan lök??
  • Trolla75

Dijonsenap, tomatpuré, paprikapulver & mycket svart/vitpeppar...

♫(¯`°?.¸ ღ ♥ Lycklig mamma till världens bästa tjejer Wilma & Vanna ♥ღ ¸.?°´¯)♫
  • Jesster

Jag brukar steka korven (och löken som man kan utesluta) och sedan häller jag på matlagningsgrädde, ketchup, chilipeppar och paprikapulver. Dessutom slänger jag i en skvätt fond och soja.

♥ v.15 ♥
  • sprallig

jag steker korven strimmlad med salt och peppar sen slår jag på matlagningsgrädde kertchup och cremfraise(stavfel) och sen får det puttra en stund

• Nikki S

Jag steker korven, och strör sedan över med lite mjöl. På men mjölk och låt koka upp. Sedan kryddar jag med tomatpure, salt,vitpeppar och provensalkrydda.

• Mollymajs

Är det bara lökbitana du inte vill ha eller själva löken? till min dotter brukar ja häla i lite lökpulver istället för bitar då hon spottar de.

Annars har vi tomatpure, basilika, salt o vitpepper i.

• Lillstrumpa82

Eftersom jag vägrar äta mat med lökbitar i så har vi lökpulver i all mat som vi annars hade haft lök i

• Alvi

Vitlök! Otippat och supergott!
    Bara korv och vitlök, sedan matlagningsgrädde och tomatpuré. Yummy!

BillaLilla och LäskeLäske - mina gullenuttiga hjärtefjun!
  • Agni

Min vän Maria har ett suupergott recept!! Och såå barnvänligt!

Stek korv, skjut åt sidan, ha i mjöl och rör om. Ha sedan i grädde (helst 40%). Rör och se till att det blir krämigt! Smula i en köttbuljong. Tillsätt ca 2 msk ketchup. Krydda med vitpeppar och salt!! Småkoka nån minut! Klart!!

Jag är så jävla grym
Svar på tråden korvstroganoff utan lök??