• Snowstorm

Högt värde av vita blodkroppar (leukocyter)???!!

Var häromdagen o gjorde ett urinprov (ska söka ett visum till Australien o då krävs det bla). Fick svar att "leukocyterna var på 3", hon nämnde att det ev kan vara en tyst urinvägsinfektion....alltså att man ej har några symtom.

Jag fick barn för 2 mån så kanske jag isf fått en urinvägsinfektion i samband med det?? Jag har visserligen haft lite ont i ryggen, men tror nog det är för jag har burit min bebis mkt.

Vad annars kan det vara tro?? Usch blir lite nervös nu, måste ju få min visumansökan godkänd...Ska tillbaka imorgon o lämna ett morgonurinprov...

• Svar på tråden Högt värde av vita blodkroppar (leukocyter)???!!
  • Andreas B

Lite höga leukocyter är inget som nekar dig ett visum så du kan vara lugn. Ett måttligt höjt leukocytvärde indikerar att du har någon lågfrekvent infektion gående alt befiner dig i fas direkt efter en lite häftigare infektion. Absolut inget att oroa sig över.

• Snowstorm

Åh tack Andreas, skönt att höra att det inte är ngt att oroa sig för. Har inte varit sjuk alls och känner mig inte sjuk....får se vad de säger imorgon.

• Andreas B

Anledningen att de kräver läkarundersökning för visum är för att inte personer som vet att de är sjuka men inte kan få vård i hemlandet skall resa till AUS för att därefter söka akutvård betald av staten där.

Svar på tråden Högt värde av vita blodkroppar (leukocyter)???!!