• Hulke

Äter ni varmkorv?

Vågar ni äta varmkorv som man köper i korvstånd, bensinmackar och liknande? Jag har gjort det en gång men undrar om det är så lämpligt. Hur vet man att de hettar upp korven tillräckligt? Ofta känns ju korven lite halvljummen. Hur vanligt är det med skadliga bakterier i korv?

• Svar på tråden Äter ni varmkorv?
  • Sommaren2005

Ingen aning hur vanligt det är men jag äter, tro mig Älskar korv just nu... hihi. Är all wienerkorv, typ scan och de andra man köper i korvkiosker, kallrökt?

• Nattisen

Ja det gör jag. Korven är ju redan tillagad innan.

Nattisen - som gärna tar en falukorv på mackan då och då.

• Orolig tjej

Har ätit mkt sånt ute under hela graviditeten och går in i vecka 40 imorn och vår bebis är lika vild som alltid =)

• Linda1976

Tycker inte att det känns så fräscht med sån korv alls, oavsett om jag är gravid eller ej, men visst har det hänt att jag ätit kiosk-korv. Är stället fräscht för övrigt så ska det inte va nåt problem. Däremot så skulle jag ALDRIG köpa korv från mobila vagnar utanför fotbollsarenor och dyl.

• Suzanna

Det är nog ingen som helst fara. Matförgiftad kan man ju visst bli, men då skulle mann behöva gå och vara rädd för allt man inte lagat sjäv. Ät du korv

• sarek

Sitter själv och funderar om det är ok att äta korv. Går det lika bra att äta den kall som stekt ?. Är ibland så sugen på att smaka en bit på falukorven/grillkorven innan man steker upp den.

• Sommaren2005

Sarek: Det måste väl bero på om korven är kall- eller varmrökt? Vad jag förstår så är den mesta grillkorven/falukorven kallrökt och då är man ju inte garanterad att köttet är upphettat. Men om den är varmrökt är det lugna puckar!

• sarek

oki..då ska jag ha ögonen öppna hur det står till med rökningen utav korven. Tycker att man blir helt snurrig på hålla reda vad det gäller mat..att äta och inte få äta.

• stanna

Korven är ju inte rå utan tillagad innan. Det är ju bara viss köttkorv/fläskkorv som är rå!

Det är ingen fara att äta kall falukorv, grillkorv och liknande!!

Smaska på!!

• hubbe

Falukorv... mums.. springer genast ned till köket för att göra en smarrig falukorvsmacka

Svar på tråden Äter ni varmkorv?