• Suzanna

Någon som haft mycket kortare mens än vanligt och varit gravid?

Jag fick min mens några dagar sent den här månaden. Innan den kom trodde jag innerst inne att jag var gravid- jag var så uppsvälld,hade molvärk och mådde illa. Sen kom den. Lika riklig som vanligt och med samma mensvärk jag alltid har sedan förlossningen för 9 månade sedan. I vanliga fall har jag mensen i 6-8 dagar. Denna mensen varade knappt 4 dagar, och när den var slut fortsatte molvärken. Sedan försvann den och nu är den tillbaka igen. Jag är fortfarande gasig och uppsvälld och det har börjat sticka i brösten. Jag är jättehungrig också, är sugen på grejer och fryser mer än vanligt. Ska jag testa mig igen? Testade neg någon vecka innan mensen kom.

• Svar på tråden Någon som haft mycket kortare mens än vanligt och varit gravid?
  • ajz

jag har inte vart med om det själv.. men hört om folk som har haft det så.. så du kan nog säkert vara gravid.. *håller tummar å tår*
    testa!!

• Suzanna

Oj! Det blev fel

Ja, jag är bara lite rädd att man bara går och inbillar sig saker Lovar dock att höra av migom jag mot förmodan skulle testa plus.

Är nyfiken på att höra av fler?

• IMagine

Är med om exakt samma sak själv! Fast jag börjar tro att jag vill så mycket att jag inbillar mig... Mensen var 5 dar sen, jag hade massa "symptom" innan (molvärk i över en vecka, kände lukter jätteskarpt, hungrig, huvudvärk etc) och trodde jag var gravid (vi hade jobbat rätt bra på det) Sen kom mensen och jag testade negativt samma dag. Men, jag brukar ha mens i fyra-fem dagar och efter en dag var den borta! Lite efterblödning när jag gått på toa idag men bara en gång. Uppsvullen, gasig you name it. Mår illa också... Ska man testa en gång till kanske?

• IMagine

Det enda jag vet med säkerhet är att jag inte känner igen min kropp längre!

• Suzanna

Då sitter vi i exakt samma sits Vi får ta och testa oss igen helt enkelt Lycka till!

• Majali

Hej! Här är en till. Jag BIM i lördags med all säkerhet eftersom att jag har gjort en insemination. "Mensen" kom precis som den skulle i lördags morse. Igår kväll så var det nästan helt borta. Har både under lördag och söndag haft pyttelite mens, jag brukar ha JÄTTE mycket,,,,, Hm, man undrar ju,,,,,,,, Eller så kanske man inte VILL förstå ;)
    Jag är också jätte gasig i magen och fryser som en galning. Vet inte om det är idé att testa sig, vad tycker ni????

• IMagine

Jag ska testa igen, imorgonbitti. Fast jag misstänker att jag haft ett tidigt missfall, alltså blivit gravid men det försvann på engång. Men hoppet är ju det sista som lämnar en

• Jos

Här är en till..:)

Fick mens en dag för sent..och sen varade den bara två dagar..kan komma några droppar nån gång ibland, men så brukar den aldrig vara i vanliga fall..

hade som mensvärk en vecka innan beräknad mens...mår nu illa och har huvudvärk..

ska testa imorgon så får vi se..

Svar på tråden Någon som haft mycket kortare mens än vanligt och varit gravid?