Någon som gjort begravningshäfte?
Min mans morfar har gått bort och vi ska göra häftet till ceremonin i kyrkan.
Är det någon som gjort en sån och har bilder att visa eller kan berätta hur ni skrev? Skulle verkligen hjälpa...
Min mans morfar har gått bort och vi ska göra häftet till ceremonin i kyrkan.
Är det någon som gjort en sån och har bilder att visa eller kan berätta hur ni skrev? Skulle verkligen hjälpa...
Nyfiken jag också.
Jag skrev ut ett A4 ark dubbelsidigt på ett lite finare och tjockare papper, sedan vek jag dem så att det blev ett litet häfte på 4 sidor.
På förstasidan hade jag ett foto centrerat, med namn, födelse- och dödsdatum ovanför fotot. Under det stod det Begravning i XX (kyrkan) , datum och tid, och underst Präst: NN
Sida 2 och 3 bestod av själva programmet för begravningsakten. Tala med prästen om hur det kommer att läggas upp. Exempel följer:
Ingångsmusik
Psalm: xx, det kan vara en eller flera
Begravningsakt (behöver ej stå mer än så)
Herrens bön: Fader Vår
Psalm (alt. annan sång man valt) Om det är en sång så behöver texten infogas. jag gjorde det även med psalm
Avskedstagande, musik: xxx
Utgångsmusik: xxxx
Sidan 4 skrev jag ett tack till alla som deltagit, och infogade ett foto som var lite mer personligt än ansiktsbilden på förstasidan.
Innan du skriver ut alla exempel, prov-skriv-ut 1 ex och vik, för att kolla att allt hamnat på rätt plats.