• Fröken Inga

Någon som gjort begravningshäfte?

Min mans morfar har gått bort och vi ska göra häftet till ceremonin i kyrkan.

Är det någon som gjort en sån och har bilder att visa eller kan berätta hur ni skrev? Skulle verkligen hjälpa...

När man är över femton vårar finns inga känslor kvar...
  • Svar på tråden Någon som gjort begravningshäfte?
  • Cocarola

Jag skrev ut ett A4 ark dubbelsidigt på ett lite finare och tjockare papper, sedan vek jag dem så att det blev ett litet häfte på 4 sidor.

På förstasidan hade jag ett foto centrerat, med namn, födelse- och dödsdatum ovanför fotot. Under det stod det Begravning i XX (kyrkan) , datum och tid, och underst Präst: NN

Sida 2 och 3 bestod av själva programmet för begravningsakten. Tala med prästen om hur det kommer att läggas upp. Exempel följer:

Ingångsmusik
    Psalm: xx, det kan vara en eller flera
    Begravningsakt (behöver ej stå mer än så)
    Herrens bön: Fader Vår
    Psalm (alt. annan sång man valt) Om det är en sång så behöver texten infogas. jag gjorde det även med psalm
    Avskedstagande, musik: xxx
    Utgångsmusik: xxxx

Sidan 4 skrev jag ett tack till alla som deltagit, och infogade ett foto som var lite mer personligt än ansiktsbilden på förstasidan.

Innan du skriver ut alla exempel, prov-skriv-ut 1 ex och vik, för att kolla att allt hamnat på rätt plats.

Svar på tråden Någon som gjort begravningshäfte?