Hur sätter du in papper i pärmar?
Själv sätter jag in de nyaste pappren sist i pärmen/sist under fliken.
Själv sätter jag in de nyaste pappren sist i pärmen/sist under fliken.
Förr satte jag alltid de nyaste sist (under respektive flik)
Numer (efter att ha jobbat i statlig och kommunal förvaltning) så sätter jag de nyaste först
nyast först så det är lätt att hitta..
Nyaste pappren främst.
Jag sorterar inte på nåt av dom sätten. Jag lägger pappren från FK ihop, dagisräkningar ihop, kontoutdrag ihop osv.
Min lilla solstråle skrev 2008-01-22 22:08:34 följande:
Jag sätter nyaste först och har dem sorterade i olika pärmar. Allt om min son i en, allt som har med boende + bank i en och en sista för kläd-köp över nätet och prenumerationer och sånt "strunt". Och har flikar med, så det är lätt att hitta.
Det beror lite på vad det är. Oftast med nyaste papperen först, men på jobbet i verifikations- och fakturapärmar sätter jag dem sist.
Varierar lite beroende på vad det är... hemma i min fakturapärm har jag register 1-12 så de räkningar som hör till januari ligger under nr 1. Däremot har jag en del jobbpärmar där jag har senaste pappren längst fram.
Flikarna heter typ: barnomsorg, länsförsäkringar, fonder, lönespecar... osv
Bakom varje flik sitter senaste pappret längst fram.
Nytt år = ny pärm.
vet inte..
bankpapper etc nyare först, föreläsningar/skolpapper nyare sist