Någon som har ett barn med hemangiom/kärlnystan som ligger under huden?
När upptäckte ni det?
Har man gjort någonting åt det?
Vad har läkarna sagt, att det kommer försvinna, eller att det kommer bestå?
Vart sitter det på ert barn någonstans?
När upptäckte ni det?
Har man gjort någonting åt det?
Vad har läkarna sagt, att det kommer försvinna, eller att det kommer bestå?
Vart sitter det på ert barn någonstans?
Tilda har ett hemangiom på överläppen på högersida. Hon fick det när hon var 3 månader och det är fortfarande kvar dock inte lika stort.
Det har krympt en hel fel faktiskt!
Läkaren sa att vi skulle höra av oss om ett par år för att följa upp, men om det inte försvunnit innan hon fyllde 6 skulle de överväga operation. /therese
Min son fick diagnosen idag. Han har ett underliggade hemangiom på vänstra kinden.
Tyckte du att det växt mycket den fösta tiden?
Jag har en väninna med en fyraårig tjej som hade ett stort sånt över hela ena handryggen när hon föddes. Såg ruskigt ut, som att hon skadat sig illa.
Men nu efter fyra år så är det nästan borta, eller, det är mer som att hon har extra blåa blodådror där . Inget man tänker på om man inte studerar handen jättenoga.
Vår dotter har ett naveus flammeus, s.k. eldsmärke. Hon går på laserbehandling på sahlgrenska för det är inget som växer bort.
Min dotter har ett hemangiom högt upp på bröstet, ca 3,5cm i diameter och 7mm tjockt kanske.. (tjockleken varierar lite tycker jag) Hon är snart 3 år och jag tycker inte att det minskat eller bleknat nåt större, men förhoppningsvis så försvinner det.
Jag hade ett på ryggen när jag var liten. Det var i storlek som en ägghalva ungefär. Det 'försvann' dock inte förräns jag var 10-12 år. Fortfarande är det lite upphöjt, mjukt och pigmenterat där, så helt borta är det inte.
Läkaren vi var hos frågade om jag trodde att det var hemangiom min dotter hade (som om det var jag som var experten)
Vår dotter har ett hemagiom uppe på huvudet som är i storlek med en 10 öring(om ngn minns den storleken på mynt ).
det är upphöjt och bulligt,sen har hon ett smultronmärke i armhålan som är lite mindre men starkare i färgen.
Vi tror att vår kille har ett vid tinningen som vi först trodde var en "hormon plita".Har fått tid på kirurg mot för att se om det är ett kärlnystan.. Läskigt tycker jag då jag oroar mig för att det ska vara något annat..
Tycker att han i bland visar att det gör ont och knölen är varm..
Vad gör man åt sånt?
Min dotter har ett stort (det var) hemangiom i bakhuvudet som växte fram när hon var 1 månad. Hon har haft otroligt ont av sitt så hon inte kunnat ligga på rygg utan att ha skavt. Hon fick ett öppet sår och fick behandlas med omläggningar.
Jag ville operera, men läkarna vill gärna inte göra det och såhär idag är jag så glad över att det inte blev en operation för det har verkligen gått tillbaka och blivit jättefint.
Ida har även ett litet (enligt mig) hemangiom i en 50-örings storlek på bröstet. Men nu när hon är 1 år är det väldigt blekt. De kröp fram när inte Ida var så röd längre efter förlossningen.
Jag har massor med bilder i mitt galleri..