• eLCa

Storken eller Svartbäcken mödravård i Uppsala - vilka är bäst?

Hej
    Ville egentligen finna en privat Barnmorska i Uppsala men finner inget på nätet. Så ni som har erfarenheter av Storken eller Svartbäckens mödravård i Uppsala, vad tyckte/tycker ni? Om det går att välja vad rekommenderas. Eller finns det något privat alternativ som jag bara inte har funnit?
    Hoppas på råd!
    eLCa

• Svar på tråden Storken eller Svartbäcken mödravård i Uppsala - vilka är bäst?
  • xpaulinax

Hej!
    Jag har gått på storken när min son låg i magen, och nu med lillynglet. Jag tycker de är superba, plus att de ligger fint och centralt. Jag har inga erfarenheter från Svartbäcken. Min kusin gick där, och hon tyckte inte om det, men jag tror det berodde på personkemi!
    De är säkert också bra.
    Vad gäller privata alternativ känner jag inte till några i Uppsala...
    Kram

• lotta29

Jag har gått på Svartbäcken och är hur nöjd som helst! Är väl helt beroende av personkemi och inget annat.

• eLCa

Hej båda - tack!
    Skall bli spännande att se om det kommer in fler rekommendationer.
    Ha det gott
    eLCa

• Signatur

Kan bara säga att du inte får välja Storken om du inte bor "rätt". Jag bor en gata från "deras område" och de tog inte emot mig...

• xpaulinax

Tog de inte emot dig? Vad trist! Jag bor i Salabacke, och mig tog de emot. De gjorde de fel mot dig eftersom man får välja precis vilken mottagning man vill. Hoppas du blev nöjd med den mottagningen du hamnade på.

• Axelina T

Jag har bara varit på Svartbäcken för att göra cellprov, men tyckte att de var jättetrevliga där. Vände mig därför dit igen när jag ringde för att få en tid till inskrivningen och blev återigen bra bemött. Så jag hoppas att det är ett gott tecken inför resten av tiden. Har även en kompis som har gått där och som tyckte att det var bra. Storken har jag däremot ingen större erfarenhet av.

Svar på tråden Storken eller Svartbäcken mödravård i Uppsala - vilka är bäst?