• Hygea

Leon, är det för trist? :p

Är namnet Leon på en pojke för trist eller alldeles för vanligt/gammalt?
    Ska man skriva: Leon eller Léon? ;p

Tacksam för mer ovanliga namn ni kan komma på, så svårt med pojknamn som alla vet! :)

*kram* /Mica.

• Svar på tråden Leon, är det för trist? :p
  • Binis

Jag tycker att Leon är jättefint, det är ett av mina favoritnamn på en pojke men sambon går emot det....

• Vanna

Leon låter fint, jag tycker definitivt inte att det är för trist, vanligt eller gammalt! Jag associerar däremot med filmen Léon. Accenten tycker jag är onödig.

• Sol

Leon är fint. Jag hoppas på att jag en dag kommer få en liten Leandro. Det tycker jag är ett jättefint namn.

• Hygea

Tack, tack och tack! Har verkligen blivit alldeles "såld" på det namnet. Som tur är tycker min pojkvän om det också. Så nu är det bara att vänta och se om det blir en pojke o om han passar till namnet! *hoppas* :)

*kram*

• mammaGIN

Jag tycker också att Leon är jättefint.Ett annat lite ovanligare namn som jag tycker är fint är Neo...kram

• Magen

Jättefint namn! Mitt tips är att hoppa över accenten - det blir bara knöligt, folk kommer glömma, det kommer att stå olika i olika papper och så vidare.

• JMME

Leon är ett av mina favoritnamn...men sambon gillar det inte

• Ulli70

Leon är ett underbart namn! Jag har en väninna med en liten Leon och han är supersöt...

• Nicola

Jag ett vænner par som kommer från Frankrike men bor i Norge. Deras barn heter Leon och Hugo. Båda namnen fungerar bra i Norge men har hellt andra utal i Frankrike.
    Fina namn.

• TANKGIRL

Leon... jättefint.. ska min nästa pojke heta..om jag får nån såklart...Jag har redan en Liam

• Skruttet

Leon är jättefint tycker jag! Och vänder man lite på bokstäverna så får man ett annat fint namn: Noel! (Retades med min syster som skulle få tvillingar att hon kunde döpa dem till Leon och Noel om det blev killar, kanske hade blivit lite 'too much'... )

• Snuttepluttan

Jag håller med övriga! Jättefint! Måste erkänna att jag tycker det är finare än Liam som ändå är lite snarlikt.

• Fommpen

Jag gillar Leon väldigt mycket.. har den som nr 2 på favvo listan.
    men jag tycker att det är finare med Léon är León..
    Alltså att man utalar e:t tydligare än i:et.

• SaraLotta

Tycker också att det är fint, men det börjar tyvärr bli lite vanligt, trendnamn just nu! Sånt är lite trist!

Svar på tråden Leon, är det för trist? :p