• Symamman

V.12 och mer "växtvärk" mindre ömma bröst - fler?

Jag har haft mer ont i magen nu i vecka 12 än innan. Nu gör det ont som det gjorde i v 5,6,7 sådär. Det hade lugnat sig v 8,9,10,11 så nu oroar jag mig att det är farligt. Vet någon om det är en tillväxtperiod eller kan det bero på att livmodern ska upp över bäckenbenet.?
    Fler som haft mer ont i v 12?
    Orolig

• Svar på tråden V.12 och mer "växtvärk" mindre ömma bröst - fler?
  • LOTTAAA

Hej

Jag har likadant. Tror det är så när det växer o blir lite större nu.
    Jag hade oxå mera ont i v6-7 och sen gick det över och kom tillbaka nu, v.11-12
    Säkert ingen fara, bebben växer

• Camilla85

Jag hade precis som du beskriver! Alla mina sympton försvann i vecka 12, kände mej totalt ogravid förrutom "mensvärk", men det är bara livmodern som växer! Jag kände det sedan under hela min graviditet! =)

***Amber 071120***
  • Tjejis

Jag har också funderat på samma sak. Går in i vecka 13 imorgon och har haft växtvärk i en vecka ungefär, precis som det var i början. Illamåendet har försvunnit som väl är, men jag har tappat matlusten så den senaste veckan har jag gått ner i vikt =/
    Lottaaa, hur är det med ditt illamående, läste i en annan tråd för ett tag sen att du hade problem med det..

• LOTTAAA

HEj!
    Jo då, det har faktiska blivit bättre, men mår fortf illa men inte lika mkt, har fortf mkt svårt för matdofter, men kan äta mera nu så hoppas det går åt rätt håll nu

Har era bröst slutat ömma oxå? mina är typ inte ömma längre... känns skumt...
    Och lite växtvärk har jag med, i svanken o livmodern..

• bebislycka2008

Hej Ts!

Jag har precis samma som du, fast jag har haft molvärk sen dag 1 men däremot är den mer intensiv nu (är i v11+3)
    Inga andra symtom kvar förutom pyttelite ömma bröst!

• madiecken

Är det "normalt" å ha ont i ryggen/svanken i v 11+0? Och känna som om att det trycker neråt i bäckenet mot ljumskarna? Lånar tråden lite...

• LOTTAAA

Jag har precis likadant oxå... det är nog att det växer då

madiecken skrev 2008-01-29 00:14:59 följande:
    Är det "normalt" å ha ont i ryggen/svanken i v 11+0? Och känna som om att det trycker neråt i bäckenet mot ljumskarna? Lånar tråden lite...
  • Blågull

Här är det samma symtom, (är i slutet av vecka 12) väldigt ont nertill i magen mot ljumskarna, och blir fort trött, öm i ryggslutet.

Jag mår inte lika illa längre och brösten ömmar inte heller sådär fruktansvärt mycke som de gjorde för ett par veckor sen (aj!)

Imorn är det NUPP-ul och jag är sååå nervös, är så otroligt jobbiga veckor dethär innan man kan börja känna rörelser och på så sätt ha "kontakt" med bebben, nu vet man ju inte vad som pågår därinne och om allt är okej.
    Fasar redan för de där tysta cekunderna då sköterskan koncentrerat tittar på skärmen innan hon börjar prata och vända skärmen så man själv kan se...

• Symamman

Lycka till Blågull!
    Det går säkert bra
    Jag vet precis vilka sekunder du menar..o så försöker man läsa ansiktet på läkaren!
    Kram

• madiecken

Ok va bra! Då e det nog "normalt" då... Glad

LOTTAAA skrev 2008-01-29 18:54:22 följande:
    Jag har precis likadant oxå... det är nog att det växer då
  • Envis

Åh, vad skönt att hitta den här tråden! Jag går in i v.13 i morgon och har kännt likadant i en vecka. Har varit orolig som tusan, men det verkar ju ganska vanligt med "mensvärk" i den här perioden då

• Moana

Jag har kännt precis lika. Går in i vecka 13 på söndag och sitter med molvärk nu ikväll och idag och igår så har jag varit hemskt öm i ryggslutet, och när jag var ute och gick idag, fastän jag verkligen försökte att ha en bra hållning, fick jag ont i ryggen och fick stretcha ut den när jag kom in.
    Men då verkar det vara ganska vanligt... jag vart orolig över foglossning.

• Envis

Jag tror jag har fått foglossning redan. Är i v.14 (13+3). Var hos en sjukgymnast o fick ett träningsprogram.. Hon sa att jag skulle återkomma om det blev värre..

• Emira80

Så gald att jag har hittat den här tråden, känns lite bättre men är fortfarande orolig!

Jag har också lite ont i min ena ljumske, är det normalt att man har ont bara på en sida???

Mina bröst ömmar inte alls, det känns som om de har domnat. Är inte heller lika svullna som förut + att jag är lite öm i ryggslutet, har mer ont när jag reser mig eller sätter mig inte så mkt när jag står eller går.

Jag är förresten i vecka 11 nu och megamycket orolig! Ska försöka slappna av!

• Envis

Mina bröst slutade ömma i vecka 10 tror jag. För mig ömmar det också mest bara på en sida, och här är uppenbarligen allt bra. Lyssnade på bebisens hjärta senast i går

Det är nog bara växtvärk. Öm i ryggen har jag varit i flera veckor, kan nog vara växtvärk det med.

• fr Svår

jag har också mer ont nu än innan...och mkt mindre i brösten!!!

• Emira80

Skönt att höra, har lugnat mig lite nu. Och värken är inte lika strak nu. Så jag är glad! Jag ska inte lyssna på bebisens hjärtljud förren i maj. En månad kvar :)

• Misen

Åh, vad skönt att höra andra som har samma symptom, eller brist på symptom. Jag är i vecka 10 och känner inget alls i brösten längre, kanske lite, lite ömma. Känner av "mensvärken" som flera pratar om. Det verkar vara normalt då. Är lite orolig och längtar efter ultraljudet, ska inte göra det förrän i början av maj. Man vill ju ha fler tecken på att allt är som det ska...

Svar på tråden V.12 och mer "växtvärk" mindre ömma bröst - fler?