• Flutterby

Finns det fortfarande kassettband att köpa?

Har köpt en liten kassettbandspelare till sonen, som han ska få i treårspresent, men det slog mig att det kanske är ett dumt köp? Finns der fortfarande kassetter i butik? Sådana med barnmusik/sagor? Eller är allt på CD numera?

• Svar på tråden Finns det fortfarande kassettband att köpa?
  • Maggan78

Tror det mesta är på cd, men om du frågar kanske det finns i nån skrubb nånstans?!!

Jag vet faktiskt inte, men fråga på affärerna.

Det som inte syns finns inte. tvabarnsmorsanredovisar.blogg.se/
  • Flutterby

OK, det kanske är ganska kört?

Maggan78 skrev 2008-01-23 21:29:16 följande:
    Tror det mesta är på cd, men om du frågar kanske det finns i nån skrubb nånstans?!!Jag vet faktiskt inte, men fråga på affärerna.
  • kikkilina

köp barnband på loppisar eller på tradera.jag har köpt barnens band på loppis och dom har lyssnat mycket på dom

• Flutterby

Ja, det är ju en idé förstås. Har kikat lite på Tradera redan.

kikkilina skrev 2008-01-24 10:05:38 följande:
    köp barnband på loppisar eller på tradera.jag har köpt barnens band på loppis och dom har lyssnat mycket på dom
  • Flutterby

Kom på att om vi skaffar en CD-spelare med kassettdäck(vår gamla har pajat)så borde man ju kunna göra kopior på CD-skivor, till kassett?

• Odile

Fråga släktingar och vänner efter band är ett tips, många har säkert kvar band någonstans...Hm tänker tillbaka "och när du hör det ljudet pling! När du hör det ljudet då är det dags att vända blad..."
    Hoppas du hittar några! Dom kan ju inte ha gått upp i rök efter cd-skivornas intåg, jag håller med ovan leta på loppisar också.

• Flutterby

Jag har nog tom några själv, sedan JAG var liten! (på stenåldern )

Odile skrev 2008-01-24 10:30:59 följande:
    Fråga släktingar och vänner efter band är ett tips, många har säkert kvar band någonstans...Hm tänker tillbaka "och när du hör det ljudet pling! När du hör det ljudet då är det dags att vända blad..." Hoppas du hittar några! Dom kan ju inte ha gått upp i rök efter cd-skivornas intåg, jag håller med ovan leta på loppisar också.
  • LovelyMeLovelyYou

Hej!

Ja du kan kopiera från CD till kassett, det gjorde jag när jag skulle lyssna på freestyle.

Om det fortfarande är lätt att hitta sagor med kassettband vet jag ej, har mest blivt skivor här då styvsonens kassettspelare är sönder, men som andra sagt:loppis och tradera...

Hmmm.... ska kanske fundera på å lägga ut alla gamla barnsagor på kassettband på tradera?

• Flutterby
    ÄlskarMorgan skrev 2008-01-24 11:26:06 följande:
    Hej!Ja du kan kopiera från CD till kassett, det gjorde jag när jag skulle lyssna på freestyle.Om det fortfarande är lätt att hitta sagor med kassettband vet jag ej, har mest blivt skivor här då styvsonens kassettspelare är sönder, men som andra sagt:loppis och tradera...Hmmm.... ska kanske fundera på å lägga ut alla gamla barnsagor på kassettband på tradera?
    Sälj dem till mig!
  • Andreas 34

hej alla!

nu är det så att jag som ung grabb i slutet av 80 talet lyssna jag på ett kassettband hos grann pojkarna som var "läskig"

den handlade om gurkor m m ... levande gurkor och ngt om rövare/pirater ...

när jag tänker tillbaka så får jag upp en titel "stekta gröna gurkor" men inte säkert det är rätt

titeln var väldigt speciell i alla fall ... ngn som kommer på skriv gärna innan jag får SPEL :=)

mvh
    Andreas

• myskmalva
    Andreas 34 skrev 2014-10-14 20:56:45 följande:
    hej alla! nu är det så att jag som ung grabb i slutet av 80 talet lyssna jag på ett kassettband hos grann pojkarna som var "läskig" den handlade om gurkor m m ... levande gurkor och ngt om rövare/pirater ... när jag tänker tillbaka så får jag upp en titel "stekta gröna gurkor" men inte säkert det är rätt titeln var väldigt speciell i alla fall ... ngn som kommer på skriv gärna innan jag får SPEL :=) mvh Andreas

Kåldolmar och kalsipper?
Svar på tråden Finns det fortfarande kassettband att köpa?