• Valkyriia

Klassiska 80tals tecknade filmer/karaktärer!!

Behöver er hjälp. Minnet sviker mig. jag söker efter typsika tecknade filmer/karaktärer som man förknippar med 80talet.
    Häller på att göra en tatuering där jag vill inkludera så många osm möjligt (som jag minns) men just nu när jag ska sätta mig och arbeta på den så försvann ´mitt minne.
    De jag kommer på just nu är:

Rainbow Brite (Rainbow Bright)
    Hello Kitty (och Melody)
    Strawberry Shortcake (jordgubbslisa)
    CareBears (krambjörnarna)
    My Little Pony
    Starzinger
    SandyBell

men sen då.. totalt stop..:(
    Hjälp mig!!

• Svar på tråden Klassiska 80tals tecknade filmer/karaktärer!!
  • plutto

Det lustiga är ju att flera av de du räknade upp är ju jättepoppis nu... (jordgubbslisa, carebears, hello kitty)

• Valkyriia

Lady Lovelylocks!!! Tack!!

plutto: Jo. De har ju börjat bli poppis igen. Fast jordgubbslisa är väl inte så poppis, tyckte det var mer när jag var liten..

• plutto

Det har gått på TV i alla fall... Och så finns det lite PC-spel etc.

Kan inte komma på att de varit så poppis... Var det sent 80-tal? Då var jag nog för stor för tecknade figurer...

Valkyriia skrev 2008-01-22 22:37:12 följande:
    Fast jordgubbslisa är väl inte så poppis, tyckte det var mer när jag var liten..
  • Valkyriia

Jordgubbslisa fanns när jag föddes 81 (min mamma köpte en docka till mej då typ) men sen så försvann de o när jag var 10år så blev de jättepoppis (91) men sen så har jag inte hört direkt något om henne sen dess. Inte mer än att jag har sett nått spel med dem i butikerna.. :S

nåja.. jag har iallfall fått lagt till en söt liten lady lovelylocks o lite pixiefigurer på min gadd..

• Irme

Jag tittade på Teenage mutant ninja turtles på 80-talet.. och Inspector Gadget..

• Valkyriia

haha jo jag med.. o He-man... För att inte tala om mupparna. Och Garbage Pale kids...Men de passar inte in i gadden.. ( e mest de tjejiga serierna/filmerna/karaktärerna jage ute efter) :)

Svar på tråden Klassiska 80tals tecknade filmer/karaktärer!!