• Sarahkka

Någon som går eller gått utredning via Mamamia i Stockholm?

Jag började min utredning där i dag och blev rekommenderad att hoppa över inseminationerna och gå direkt till IVF oavsett provresultat. Hur gick det för er? Har en hel del frågor men väntar och ser ifall jag får ngt svar på det här först.

ÄL 12 jan - BIM 25 jan
  • Svar på tråden Någon som går eller gått utredning via Mamamia i Stockholm?
  • momi

Efter tre månaders väntan på läkarbesök på Mamamia har vi nu äntligen kommit igång. För oss gäller ett s k "cc-test" som visar kvaliteten på ägg och ägglossning. Blir detta test negativt, kan man nästan räkna med att det är kört, enligt läkaren. Om testet visar att äggen är ok, görs spermaprov på min man. Om det är ok, får jag börja äta pergotime. Det känns långt till IVF för oss ännu... Vi har ett barn redan som blev till efter en pergotime-kur, så vi hoppas mycket på detta. Hur kommer det sig att ni direkt börjar prata IVF? Nåja, du behöver inte svara på det.. jag är bara nyfiken. Lycka till i allafall! Vi har bara positivt att säga om Mamamia.

• Sarahkka

Okej, hoppas verkligen på att du får bra provresultat Vem hade ni som läkare?
    Vi har Erlingsson. Ja, han tyckte att insemination var helt onödigt, att det bara är tidskrävande. Att vi har större chans att bli gravida via IVF. Jag har ett blodprov kvar, och sambon ska lämna in ett blodprov och sperma prv, allt annat är klart, och allt såg jätte bra ut. Känns å himla stort steg om det nu skulle vara så att de inte hittar ngt fel. Fast köerna till IVF är säkert långa så då har man chans att fortsätta prova själv.

När får ni besked? Grattis till barnet som blev till

ÄL 12 jan - BIM 25 jan
  • Majbjörn70

Vad har de gjort för utredningar/tester på er på mamamia? Jag gick nämligen via dom och är lite missnöjd... Nyfiken på svar...

• Sarahkka

För två år sen så testade de Rubella, hiv, hepatit, ÄL, hormobalansen och spolning. Den här gången testar de bara hormonbalansen. Min sambo ska få lämna blodprov och spermaprov.

Vad hände i ert fall?

ÄL 06-09 feb Kommer det någonsin att hända?!
Svar på tråden Någon som går eller gått utredning via Mamamia i Stockholm?