• Zophiie

Spä blod

Nån annan som har en släkting som säger sig kunna "spä blod"?

• Svar på tråden Spä blod
  • Hyacinta

Vad gör man då??
    Aldrig hört talas om det!

• Zophiie
    Svar på #1
    "Stä Blod" Menar jag =) Han säger att han kan stoppa blodet om det är någon som har gjort sig illa. Och så kan han ta bort en sjukdom om det är någon som har blivit sjuk.. Jag vet inte om det är sant men jag tänkte bara höra om det är någon annan som har talas om det..
  • Nunc et semper

Min morfar sägs ha kunnat det....
    Man får bara stoppa blödningar utvärtes.
    Som när jag var liten och inte slutade blöda näsblod, så "städde" han blodet på mig och då blödde det först jättemkt, sen blödde jag inte mer på ca 12år.
    Han sa en gång att jag skulle få ta över "gåvan" när jag blev äldre, men han hann dö innan

• R Franklin
    Zophiie skrev 2008-01-23 11:17:33 följande:
    Han säger att han kan stoppa blodet om det är någon som har gjort sig illa. Och så kan han ta bort en sjukdom om det är någon som har blivit sjuk.. Jag vet inte om det är sant men jag tänkte bara höra om det är någon annan som har talas om det..
    Nobelpris i medicin skulle ligger nära till hands om det verkligen stämmer? Så vad tror du själv, verkar det speciellt troligt?
  • Frantic

Oj cancerns gåta är löst, för att inte tala om AIDS, jag gissar att din morfar har fullt upp att åka runt i världen med Röda korset, Läkare utan gränser eller liknande organisation och hela sjuka?

Zophiie skrev 2008-01-23 11:17:33 följande:
    Svar på #1"Stä Blod" Menar jag =) Han säger att han kan stoppa blodet om det är någon som har gjort sig illa. Och så kan han ta bort en sjukdom om det är någon som har blivit sjuk.. Jag vet inte om det är sant men jag tänkte bara höra om det är någon annan som har talas om det..
  • UnBreakable

Det jag har hört om det här är att den som har den här gåvan kan bara sända den vidare till sitt barnbarn. När man utnyttjar den här gåvan så kommer den förr eller senare "slå tillbaks" på den som har gåvan.. Så det kanske är därför den gåvan inte används till att "rädda världen"..
    AIDS m.m. kan inte botas med den här konsten.. Har även hört att det ursprungligen kommer från bibeln, moseböckerna 6 & 7 som numera kallas svarta bibeln.. Den kan användas både i gott syfte och i ont syfte.. Men det är bara var jag har läst och hört det..

• R Franklin
    UnBreakable skrev 2008-01-23 23:35:20 följande:
    Det jag har hört om det här är att den som har den här gåvan kan bara sända den vidare till sitt barnbarn. När man utnyttjar den här gåvan så kommer den förr eller senare "slå tillbaks" på den som har gåvan.. Så det kanske är därför den gåvan inte används till att "rädda världen".. AIDS m.m. kan inte botas med den här konsten.. Har även hört att det ursprungligen kommer från bibeln, moseböckerna 6 & 7 som numera kallas svarta bibeln.. Den kan användas både i gott syfte och i ont syfte.. Men det är bara var jag har läst och hört det..
    Bibeln är ju en bra referens för trovärdiga påståenden....
  • Myrtille

Hur kommer det sig?

UnBreakable skrev 2008-01-23 23:35:20 följande:
    Det jag har hört om det här är att den som har den här gåvan kan bara sända den vidare till sitt barnbarn. När man utnyttjar den här gåvan så kommer den förr eller senare "slå tillbaks" på den som har gåvan.. Så det kanske är därför den gåvan inte används till att "rädda världen".. AIDS m.m. kan inte botas med den här konsten.. Har även hört att det ursprungligen kommer från bibeln, moseböckerna 6 & 7 som numera kallas svarta bibeln.. Den kan användas både i gott syfte och i ont syfte.. Men det är bara var jag har läst och hört det..
  • ebben

Man ser att det funkar då nån gör det på en!!
    både mamma o pappa kan,men bara mamma brukar göra det!
    Nån kan ringa o tex blöda näsblod säjer vi,då stänger hon in sig i ett rum o tänker på några ord,typ en ramsa.......upprepar i huvet.
    Efter ett tag har den som blött slutat,men inget "händer" m mamma förutom att det tar lite på krafterna.
    Hon vill alltid att den hon slutat blöda ringer o säjer om det funkar.Så hon vet.
    Jag vill gärna kunna det,o kommer att få lära mig-då de blir lite äldre......

Svar på tråden Spä blod