• Anonym (fundersam)

Luktar illa=(

Jag har kännt nu under tvådagar att mitt urin luktar fruktansvärt illa...
    Dessutom har jag haft en fruktansvärd huvudvär.

Någon som kan veta vad det kan bero på...??

• Svar på tråden Luktar illa=(
  • Anonym (fundersam)

Ingen som vet??

• Anonym

Vätskebrist? Koncentrerat urin och huvudvärk?

• Anonym (fundersam)

nej det tycker jag inte att det e...väldigt gult och "tungt"

• Anonym (urnvägsinf)

gör det ont när du kissar?uvi??

• Skusan

Urinvägsinfektion kanske? Ring bm och be att få lämna ett urinrpov för odling.

• Anonym (fundersam)

nej de gör inte ont, jag är dock på toa jätte mycket...ännu mer än innan...jag kan sitta på toan och sen torka mig men jag kan pissa på en gång igen sen..och då pratar vi inte om några droppar=)

• Skusan

Hur långt gången är du? Tänkte på huvudvärken isf pga högt blodtryck, det är ett av symtomen vid havandeskapsförgiftning, och urinen får man utfällningar av protein=äggvita i, därav "tungheten". Så absolut ring bm imorrn oavsett!

• Anonym (fundersam)

34+5

vad är det mer för symtomer??

• Skusan

Anonym (fundersam) skrev 2008-01-22 23:52:37 följande:

34+5vad är det mer för symtomer??
    Symtom

Högt blodtryck och äggvita i urinen är tydliga symtom på havandeskapsförgiftning.

Andra symtom är svullna händer, fötter och ansikte samt snabb viktökning. De flesta gravida kvinnor svullnar upp någon gång under graviditeten, men om svullnaden inte går ned över natten bör du kontakta läkare.

Flimmer för ögonen, huvudvärk och smärta i övre delen av buken är tecken på en allvarligare form av havandeskapsförgiftning.

Sjukdomen visar sig vanligen under senare hälften av graviditeten och är extremt sällsynt före 24 veckors graviditetslängd. Den försvinner oftast två veckor efter förlossning. Den kan utvecklas gradvis under en längre tid eller inom loppet av några timmar.
  • Anonym (fundersam)

ok...tack så mycket.

• Skusan

Varsågod! Googla så får du fram mer om tillståndet och kan läsa, men ring till din bm imorgon, eller den som finns tillgänglig och be om en extrakoll av bt och urinen, för om det är havandeskapsförgiftning så måste man kolla bebisen mer noggrannt sista tiden så att den får den näring den behöver och att du mår skapligt, och så behöver du troligen bli sjukskriven om du jobbar mm.

• Anonym (fundersam)

men syns det på urinet (jag) om det e äggvita liknande??

Skusan skrev 2008-01-23 00:07:48 följande:
    Varsågod! Googla så får du fram mer om tillståndet och kan läsa, men ring till din bm imorgon, eller den som finns tillgänglig och be om en extrakoll av bt och urinen, för om det är havandeskapsförgiftning så måste man kolla bebisen mer noggrannt sista tiden så att den får den näring den behöver och att du mår skapligt, och så behöver du troligen bli sjukskriven om du jobbar mm.
  • Skusan

Urinen kan bli lite grumllig och man kan se tjok/slöjor som flyter runt om man har mycket protein i urinen. Men det är inget säkert tecken, man kan även ha protein i urin utan att det syns.

• Anonym (fundersam)

typ som en "rand" som e vit och tjock...en svans=)

Skusan skrev 2008-01-23 00:26:22 följande:
    Urinen kan bli lite grumllig och man kan se tjok/slöjor som flyter runt om man har mycket protein i urinen. Men det är inget säkert tecken, man kan även ha protein i urin utan att det syns.
  • Anonym (fundersam)

vart tog du vägen som hade svaren=)

• ahh

Urinvägsinflamation skulle jag tippa på,
    För såna symtom hade jag, Mitt piss lukta jätte illa och så .
    Riing !!!!

• Anonym (fundersam)

jo men det hade jag ju nyss och fick bekräftat att de va borta. knappt en vecka sen.

ahh skrev 2008-01-23 00:47:13 följande:
    Urinvägsinflamation skulle jag tippa på, För såna symtom hade jag, Mitt piss lukta jätte illa och så .Riing !!!!
  • Anonym (rädd om)

kan komma tillbaka uv men ring till sjukrådsupplynignen låter inte bra var rädd om dig och del lilla livet

• Skusan

Anonym (fundersam) skrev 2008-01-23 00:32:05 följande:

typ som en "rand" som e vit och tjock...en svans=)
    Ja precis så kan det se ut.
  • Skusan

Anonym (fundersam) skrev 2008-01-23 00:43:19 följande:

vart tog du vägen som hade svaren=)
    Gick och la mig .
Svar på tråden Luktar illa=(