• Jesslan

Någon som har MS (Multipel skleros) fortsättning 6!

Jag tycker inte detta känns bra men jag tar mig ändå friheten att starta en ny tråd eftrsom det kanske blir bortglömt annars.............dom varar väl bara i 3 månader??

Hur som helst är detta fortsättningen på våran tråd.

Här samlas vi som har någon form av relation till MS.

Du får ha en diagnos, vara anhörig, du kanske inte fått en diagnos än  eller så är du bara nyfiken. MEN dettta är en stödtråd och här visar vi HÄNSYN.

Inlägg som anses opassande på något vis anmäls.

Ha det gott vänner........

• Svar på tråden Någon som har MS (Multipel skleros) fortsättning 6!
  • BeccyBoop

Japp!!

Disa D Jag har inte fått nån IVIG uner hela min graviditet då min ms är så pass "mild". Vet dock inte hur dom gör nu när jag fått ett skov om jag får det de återstående månaderna! Det jag trodde var att man fick IVIG när man väl blivit gravid. Så sa min läkare till mig i alla fall. Men sen är det väl olika från läkare till läkare och hur allvarlig ms man har. Äh, jag bara spånar!

Bebis 2oo8-o4-o9
  • Jesslan

Måste bara berätta

igår när jag satt på toa så tyckte jag att när jag tittade rätt fram var det något vitt som susade förbi i ögonvrån......var övertygad om att jag höll på att få en synnervs inflammation då jag hade ont i huvude oxå.

Det hände inte mer igår men idag när jag åter satt på toa kom jag på vad det var

Det var Tuvas diskolampa som snurrade på hennes rum.

Ibland tror man fan att allt är MSSkrattande

• Anonym
    Mamma29 skrev 2008-01-23 07:36:46 följande:
    Måste bara berätta igår när jag satt på toa så tyckte jag att när jag tittade rätt fram var det något vitt som susade förbi i ögonvrån......var övertygad om att jag höll på att få en synnervs inflammation då jag hade ont i huvude oxå.Det hände inte mer igår men idag när jag åter satt på toa kom jag på vad det varDet var Tuvas diskolampa som snurrade på hennes rum.Ibland tror man fan att allt är MS
    Jag har också haft problem med att jag ser svarta sakar susa förbi i ögonvrån. Kan bli ganska obehagligt, man blir ju så överraskad. Jag har inga andra symptom från ögonen än detta så mitt är säkert inte pga någon synnervsinflammation (har aldirg haft någon så vet inte hur det känns )
    Vilken tur att det inte var pga MS för dig heller Det blir nog lätt så när man har en kronisk sjukdom, man tror att den ska förklara allt som är avvikande.
  • Nienna

Disa D: Jag fick IVIG samma dag som jag pratade med min läkare om att jag ville bli gravid, och har fått varje månad sedan dess.

• hopee

Nienna och BeccyBoop och Mamma29: Tack för era svar! Har jag helt fel för mig, eller har ni inte samma läkare?

Jag blir så trött på att läkare alltid ger så olika svar! Jag vill gärna ha IVIG så fort som möjligt, tänk om jag inte får det undra om man kan tjata sig till det eller om de gör som de vill vad man än säger...

• Jesslan

Nä vi har inte samma läkare.

Jag frågade min läkare när det var aktuellt om alla fick IVIG för jag vet en tjej som nte fick det. Då sa hon att det är en rättighet man har som patient att välja. man ska bli erbjuden det så vill du ha det så stå på dig. Säger dom något  i stil med att det inte behövs för skovrisken minskar så säg att du vill ha den ändå eftersom det känns bättre för dig.

Sen beror det inte på hur aktiv sjukdomen är....jag har inte haft skov sen i augusti 2005 och inte blivit något sämre heller så jag är ju egentligen ingen prioritet för att få IVIG men jag fick det ändå.

Som sagt stå på dig.

• Duva

Mamma29:

Bra att du fixade nya tråden

• BeccyBoop
    Disa D Jag och Nienna har samma läkare. Men jag fick en annan idag då min läkare har semester.
    Mitt skov räknas i alla fall som så pass milt att det inte krävs nån medicinering. Om det blir värre skulle jag höra av mig men annars skulle jag bara låta det ha sin gång. Jaha, ja!
    Bebis 2oo8-o4-o9
  • hopee

Ja då ska jag minsann stå på mig men det kanske inte är någon fara att sluta med bromsen en månad och sen börja med IVIG? Min neurolog säger att bromsen fortsätter att skydda i en månad efter man har slutat med medicinen.

BeccyBoop: men då var väl det bra att slippa medicin för som jag förstått det så vill du inte ta det? och nu har du ju snart din lilla bebis! gud vad underbart det måste kännas...

Svar på tråden Någon som har MS (Multipel skleros) fortsättning 6!