• Hormonermedhumör

Vad innebär tjocka vita flytningar ?

Hej !

Har nu haft mer flytningar än vanligt i några dagar...de har till och med fått mig tro att mensen var på väg men icke (skulle varit för tidigt för detta iallafall). Det som dock fick mig att reagera var i morse då jag gick på toa och flytningarna var tjockare och helt vita. Kan detta vara ett gravidtecken ? Ska ha BIM (tror jag) den 28/1. Tacksam för svar !

Kram

• Svar på tråden Vad innebär tjocka vita flytningar ?
  • Mrs  You

Man brukar ha krämiga flytningar 2 dagar efter ÄL och fram till Mensen kommer....
    Inget ovanligt....

Det tar tid att skapa mirakel.....
  • Kindibary

Jag har nästan aldrig haft sådanna flytningar som du skriver om, förens nu. BIM+6, har haft flytningarna i 10 dagar eller något. Gravtest visar inget plus, men mensen har heller inte kommit än.

• Puma80

Jag hade ganska mycket flytningar en vecka innan BIM. Det brukar jag inte ha.. Men jag fick min förklaring iallafall.. Är i v.8 nu
    Lycka till!!

• theresev

Samma sak för mig. Jag hade/har mycket vattniga flytningar och nån gång per dag flytning som syns på pappret (ljust vitt segt)
    Detta har jag aldrig i vanliga fall så här mycket av och jag plussade igår! :o)
    Har iofs fler tecken på att jag är gravid därav testade jag redan igår :o)
    (ca 3 dagar före BIM)

• Hille77

Det var det första som barnmorskan frågade mig när jag ringde o undrade över "hugg" i magen, om jag hade rikliga flytningar, hade jag inte - men gravid var jag

Så lycka till

• mammiiie

Har också rikliga flytningar - mer än vanligtvis. Minns när jag var gravid sist /gjorde abort, det var av mistag i gymnasiet) och skulle göra VUL så hade Gynekologen med sig en student. Och sa till henne att "Det är lite klibbigt är nu och dt beror på de ökade flytningarna som är ett tidigt tecken, tidigare än mensen uteblivande".

Så, hoppas! Testade minus igår dock. Nus ka jag inte testa förräns 2 feb.

• Supermummy

Jag hade tjockare och rikligare flytningar när jag väntade min dotter.

• susanne

Dessa flytningar ni andra talar om har jag haft sen min ägglossning var den 17 januari och då hade vi sex. Vad kan det betyda? undrar..
    Annars brukar dessa flytningar komma innan mensen precis men så här tidigt? Någon som har ett bra svar på detta? Kanske ska tillägga att beräknad bim är ungefär 3/2.

• Saaaga

jag ahr osså haft mkt flytningar ett tag nu ibland vita ibland lite ljusar ibland mkt i bland lite jag skulle haft mens den 10-11 men de kom den 8e o varade från tisdag till torsdag(kort) o bara brunt o pytte rött....

• vingar123

kom precis hem efter jag hade varit i affären, så hade jag en tjock och vit flytning, jag har aldrig haft de så förut, ska snart ha min mens om 2 dar typ. hmmm :S

Svar på tråden Vad innebär tjocka vita flytningar ?