• Leos och Vincents mamma

Det kommer lite blod från näsan när jag snyter mig, vad kan det bero på?

Jag är gravid i vecka 31 o de senaste dagarna när jag har snytit mig så kommer det lite blod på pappret.
    Vad beror det på? Är det farligt?

Stolt o lycklig mamma till Leo 050315 o pyttet i magen BF 1 april-08 Vecka 31 nu.
  • Svar på tråden Det kommer lite blod från näsan när jag snyter mig, vad kan det bero på?
  • goldcoast

Torra slemmhinnor i näsan??

Finns näsolja att på apoteket.

Har du använt nässpray tex nezeril??

Det kan torka ut i näsan.

• Lola Jämtland

Känsliga slemhinnor bara.

Har du tex använt nässpray kan du få så.

//Blir det nånsin våran tur.....
  • Minxy

Det gör det för mig med, helt normalt. Man får känsligare slemhinnor under graviditeten.
    Vissa blöder näsblod (rejält) varje dag under sin graviditet och det går ingen nöd på dom (förutom att dom får äta mer järntabletter för att väga upp blodförlusten), så lite blod just när man snyter sig är ingen fara.

Gravid i vecka 36!
  • Lyckoprinsessan

Jag fick också torra slemhinnor under graviditeten. Det är vanligt med näsblod, inget att oroa sig för...

• Leos och Vincents mamma

Tack för era svar
    Då är det alltså p.g.a slemhinnorna, jag har inte använt nån nässpray överhuvudtaget.

Stolt o lycklig mamma till Leo 050315 o pyttet i magen BF 1 april-08 Vecka 31 nu.
  • sailorthea

jag har blött näsblod å haft blod vid snytningar, men det var tydligen vanligt vad graviditet sa min barnmorska..

Svar på tråden Det kommer lite blod från näsan när jag snyter mig, vad kan det bero på?