• Miccca

Samlingsplats för UJ-ägare! (mountain buggy/oth) del X

Välkomna vare sig du är en ny eller gammal Mountain Buggy / Urban Jungle-fan.

Är du intresserad av Urban Jungle/Mountain Buggy/Mountain Terrain eller Rollerbug vagnarna från One Tree Hill?

Här i ts-inlägget finns en hel del info som vi OTH-ägare samlat ihop så läs gärna här först om ni undrar något. Annars går det givetvis bra att fråga. Om ingen svarar första gången så ställ frågan igen, det går undan i denna tråd och det är lätt att missa inlägg.

Del I: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m8098172.html
    Del II: www.familjeliv.se/Forum-11-240/m10010032.html
    Del III: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m12369985.html
    Del IV: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m15187503.html
    Del V: www.familjeliv.se/Forum-11-236/m17119621.html
    Del VI: www.familjeliv.se/Forum-11-236/m19968993.html
    Del VII: www.familjeliv.se/Forum-11-236/m22461726.html
    Del VIII: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m25470922.html
    Del IX: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26222488.html

FAQ
    .............
    URBAN JUNGLE
    Mått H-98 B-68,5 L-104
    Ihopfälld H-37 L-104
    Vikt 9,5
    Pris: ca 5995 - 6295 kr

MOUNTAIN TERRAIN
    Mått H-99 B-62,5 L-110
    Ihopfälld H-35 L-110
    Vikt 9 kg
    Pris: ca 4995 kr

LIGGINSATS
    Mått H-19 B-36,5 L-75
    Vikt 4,3 kg
    Pris: ca 1895 kr

SYSKONVAGNAR - VID FLERA BARN
    Både Urban Jungle och Mountain Terrain finns som syskonvagnar till tvillingar eller täta syskon. Ligginsatsen/erna byts ut mot sittdelar när bebisarna kan sitta själva. Som syskonvagn kan du ha en ligginsats medan det större barnet sitter i en sittdel, tills ligginsatsen byts ut och ni har två sittdelar. Handtaget höjdjusteras med ett förlängningshandtag.

Urban Jungle
    Mått H-36 B-73 L-105
    Vikt 14 kg
    Pris: ca 8695 kr

Mountain Terrain
    Mått H-99,5 B-74,5 L-110
    Ihopfälld H-34 L-110
    Vikt 13 kg
    Pris: ca 7795 kr

Ang KLÄDSEL TILL UJ / Mountain Buggys 2007
    Klädsel 2007 passar på 2005-2006, dock ej exakt med tryckknapparna, då en i ramen blir utan på varje sida. Det kommer att gå att beställa extra klädslar igen, pris 1995 för standardfärger, och 2195 för de mönstrade. Två undantag finns: Limited edition, dvs Matrouschka grön samt ”Fifties” brun, de finns bara i en begränsad upplaga.

HEMSIDA: www.onetreehilleurope.com/
    ~Amelia o5o9o5 o Wilmer o7o91o~
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-28 22:52
    Här har ni en länk till bildtråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m26254608.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-28 22:52

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-28 22:55

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-09 21:00
    www.mountainbuggyusa.com
    Här e en länk för alla de som vill beställa från USA!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-15 11:15
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m30710751.html
    Ny bildtråd där vi kan lägga in bilder på våra älskade vagnar
  • Svar på tråden Samlingsplats för UJ-ägare! (mountain buggy/oth) del X
  • CLT

En dum fråga kanske...Det är inte på nåt sätt negativt eller en sämre vagn bara för att den är köpt i USA????

• Lille Mammsen

TIPS till er som skall köpa NY One Tree Hill eller Bugaboo......

Simpleworld Bästa Pris Garanti. Simpleworld Åkpåse på köpet av barnvagn

• modestyclara
    CLT skrev 2008-01-23 09:42:46 följande:
    En dum fråga kanske...Det är inte på nåt sätt negativt eller en sämre vagn bara för att den är köpt i USA????
    Nejdå men den har lägre inköpspris och bör därför inte ha lika högt andrahandsvärde... eller beror ju på hur man ser det. Säljaren kan helt klart göra en större förtjänst på vagnen

Jag skulle dock inte vilja ha ställbart handtag på min syskon-UJ eftersom jag drar upp den på bussen med två barn i och då känns det lite otryggt med ställbart handtag...
  • CLT
    modestyclara skrev 2008-01-23 10:21:07 följande:
    Nejdå men den har lägre inköpspris och bör därför inte ha lika högt andrahandsvärde... eller beror ju på hur man ser det. Säljaren kan helt klart göra en större förtjänst på vagnen Jag skulle dock inte vilja ha ställbart handtag på min syskon-UJ eftersom jag drar upp den på bussen med två barn i och då känns det lite otryggt med ställbart handtag...
    Å tack för svaret! Jag tror priset är helt OK (jag är nöjd o säljaren är nöjd, sen struntar jag i vad han köpte den för! )
    06:a med liggdel o dubbla regnskydd, använd sparsamt 6500:-...
    Jag åker nästan aldrig buss, men jag förstår din tanke!
  • Emlo

Hej!
    Undrar om det är någon i tråden som haft både phil & teds och dubbel UJ. Väntar barn nr 2 och kommer att ha precis 2 år mellan barnen. Bor i centrala Köpenhamn, vi går överallt då det är smidigare än att ta bilen. Min stora kille sover ca 2 timmar mitt på dagen och jag vill ha en vagn där han sover bra, så jag inte behöver gå hem så snart han skall läggas. Känns inte som att det är så bra sovläge på singel p&t? Är det någon som prövat p&t dubbelvagn och kan jämföra denna med en dubbel UJ? Tacksam för hjälp!

• modestyclara
    Emlo skrev 2008-01-23 12:06:28 följande:
    Hej!Undrar om det är någon i tråden som haft både phil & teds och dubbel UJ. Väntar barn nr 2 och kommer att ha precis 2 år mellan barnen. Bor i centrala Köpenhamn, vi går överallt då det är smidigare än att ta bilen. Min stora kille sover ca 2 timmar mitt på dagen och jag vill ha en vagn där han sover bra, så jag inte behöver gå hem så snart han skall läggas. Känns inte som att det är så bra sovläge på singel p&t? Är det någon som prövat p&t dubbelvagn och kan jämföra denna med en dubbel UJ? Tacksam för hjälp!
    Räcker upp handen. Jag har haft P&T e3, P&T sport och nu UJ dubbel. Antar att du vill ha en jämförelse med P&T vagn med syskonsits (inte den valiga breda dubbelvagnen?). Om ditt stora barn ska sova i huvudsitsen på P&T så har du ju ingenstans att ha bebisen? Sovläget i huvudsitsen (den sluttar lite så man vill gärna ha en filt bakom så man ligger plant). Sovläget i syskonsitsen är bara viloläge men mina barn sover bra sittande (fast kanske inte två timmar). P&T dubbelvagnen (bred) har jag bara klämt på i butik men den är inte ens med i samma tävling som UJ dubbel. UJ dubbel vinner med hästlängder. Jag tycker UJ är smidig att köra trots att den är bredare än P&T (den klarar 80-dörrar), den är skönare att promenera med än P&T, den har bara fördelar över P&T faktiskt.
  • Lille Mammsen
    CLT skrev 2008-01-23 10:53:37 följande:
    Å tack för svaret! Jag tror priset är helt OK (jag är nöjd o säljaren är nöjd, sen struntar jag i vad han köpte den för!) 06:a med liggdel o dubbla regnskydd, använd sparsamt 6500:-...Jag åker nästan aldrig buss, men jag förstår din tanke!
    Jag diggar det vikbara modellen av duo/dubbel! Tyvärr fann jag ej någon då jag jaga beggade Duo/Dubbel & tyvärr inga kontakter i USA. Det är ju en nyare årsmodell så det är nog dom särare knutarna på den! Många andra märken har ju oxå vikbara handtag på sina syskon/tvillingvagnar.........
  • loppis7

Nån som vet var man kan köpa el beställa billigaste liggdelen till syskon vagn ?

• Lille Mammsen
    hag7 skrev 2008-01-23 16:02:02 följande:
    Nån som vet var man kan köpa el beställa billigaste liggdelen till syskon vagn ?
    Tror tex Bonti + Simpleworld & ev fler butiker har lite REA på 06 liggdelar!! Annars finns det beggat på blocket + tradera.
Svar på tråden Samlingsplats för UJ-ägare! (mountain buggy/oth) del X