• Anonym

Klämma på en hårsäcksinflammation?

Hjälp! Har en stor "bobba", alltså inflammerad hårsäck därnere på vänster sida. Nu har den spruckit lite och "såsar/blöder" men inte så mycket att den kommer att tömma sig själv. Vad gör jag nu? Ska jag klämma på den eller låta den vara??

• Svar på tråden Klämma på en hårsäcksinflammation?
  • Anonym

jag klämmer på dom så det bloar ...
    efter en dag så är dom nästan borta

• Anonym

Anonym (1), Ok, så jag kan klämma då? Och hjälpa det på traven liksom att komma ut? Fö det är vad jag känner för just nu!

• Anonym

japp så gör jag..tömer den...

• Anonym

Jag skulle klämma med papper och försöka få ut hårstrået som har rullat i hop sig där inne.
    Inte alltid man hittar det men ibland kan man se det och ta en pincett och dra ut det.

• Anonym

Anonym (4), Klämma med pincett! Nej usch, det vågar jag inte! Är för feg.. Men med rena fingrar och lite papper...

• snuttP

Har du en steril nål (kanske inte många som har, men ändå. Själv är jag yrkesskadad och har alltid det hemma.. hehe) så ta den, öppna lite med den, kläm med RENA fingrar och fuktad bomullspad, som du kan har delat så den blir tunnare. Om du ser hårstrået så ta en pnicett och dra ut det.

• Anonym

snuttP; Åh, kan du inte komma hit och göra det åt mig?! nej men, jag är så fånigt äckelmagad, skulle aldrig våga med nål!

• snuttP

haha.. ja hade du funnits i närheten så hade jag lätt fixat till dig. Har gjort det ett par gånger. är hudterapeut och undersköterska så det säger väl en del om allt jag sett.. haha

• Anonym

snuttP, Men om jag bara klämmer med rena fingrar och fuktad bomull, finns det risk för att den kommer tillbaka då? Att den inte tömmer sig helt?

• Anonym

snupp: jag vill med blihudterapeut,tjänar ma bra? svårt att få jobb??
    vart ska du börja utbildningen? måste du va undersköteraka?

• Anonym

snupp: jag vill med blihudterapeut,tjänar ma bra? svårt att få jobb??
    vart ska du börja utbildningen? måste du va undersköteraka?

• snuttP

Risken att det kommer tillbaka finns alltid. Anledningen till att du ska öppna är för att slippa ta i så jäklans mycket, med risk för ärr.

• snuttP

Hur mycket man tjänar är svårt att säga, beror på om man startar eget, hyr in sig, jobbar för nån, jobbar i butik etc.

Nä man behöver inte va undersköterska, men det är en fördel, alla hudlära blir lättare. eller så är man helt enkelt duktigt på att plugga.. hihi..

Jag har gått min utbildning i Landskrona, på en statlig skola. www.techfuturum.se

Svar på tråden Klämma på en hårsäcksinflammation?