• emmzan

Lånelöfte, hur lång tid??

Hej hopp

Vi har hittat ett hus vi vill köpa, pratade med min bankkontakt i torsdags och då hade hon kollat på vår ansökan och trodde inte att det skulle vara några problem att få låna till huset MEN att hon inte fick ta egna beslut ang så "höga" lån (1 500.000) nu när hon är ny på Swedbank (hon har jobbat på Handelsbanken i 20 år innan)
    Hon skulle iaf höra av sig när hon hade fått klartecken men nu har det snart gått en hel vecka och vi har inte hört något??? Hur länge ska man behöva vänta på ett lånelöfte? Vill inte ringa och "tjata" heller...

Hur länge har ni andra behövat vänta?

• Svar på tråden Lånelöfte, hur lång tid??
  • Majras

De har ju bara vissa dagar som beslut tas på. Här på swedbank är det tis och tors, så är det samma hos er så fick hon ju besked igår.
    Jag hade väntat till em och sen ringt för att höra vad beskedet blir

• emmzan

Ja det måste ju vara så...undra om det är samma dagar här i Sundsvall? Har hon inte ringt innan 15 så testar jag att ringa henne. Man vill ju lixom veta helt 100% även om inte jag heller tror att det ska vara några problem!

Mia m Rasmus och Maja skrev 2008-01-23 11:55:40 följande:

De har ju bara vissa dagar som beslut tas på. Här på swedbank är det tis och tors, så är det samma hos er så fick hon ju besked igår. Jag hade väntat till em och sen ringt för att höra vad beskedet blir
  • Pumpkin

För oss tog det 10 minuter (Nordea) respektive 2 dagar (LF) för ett lånelöfte på 1 miljon.

• emmzan

Mm, sist när vi köpte vårt nuvarande hus och hade Handelsbanken (samma bankkvinna) tog det typ 5 min så man är väl lite bortskämd

• Casper05

Det beror på om det måste gå genom ledningen ??
    Skulle det gå genom ledningen så kan ni få vänta i en o en halv vecka.
    Det beror på när de senast hade möte. >De brukar ha möte en gång i veckan...

• emmzan

I dag fick vi besked att lånet var OK! Äntligen kan man andas UUUUT!!! *s*

Svar på tråden Lånelöfte, hur lång tid??