• fritiof

7-månaders som är klarvaken mitt i natten

Hej

Min dotter kan vakna ca 2 timmar efter att hon har somnat på kvällen med ett skrik, så somnar man om henne men så kan hon vakna till igen. Hon går och lägger sig ca kl 19,30-20. Men hon kan vakna ca 02,30 och vakna till och bli klarvaken, inatt håll vi på en timme innan hon fick välling kl 03,30 och hon somnade om.
    Nån som har nåt tips om hur man kan få henne att somna om utan att hon ska bli klarvaken och ligga och tjattra?

• Svar på tråden 7-månaders som är klarvaken mitt i natten
  • Den där morsan

Ha ha ha min dotter som är 6 månader är precis likadan Skrattande Hon brukar ligga o tjattra som fasen mellan ca 02.30-03.30... Kul med några fler som har det så Skrattande

• Miss HoneyBunny

hej , jag är hemma med min son på 8 mån, vi har börjat med att han får vara vaken från morgon till lunch, efter lunch sover han ca 2 - 3 timmar, är sen vaken till kl 19 sen sover han oftast hela natten , undantag för napp spottning

• viseversa

samma här! men vi brukar låta henne sitt och prata för sig själv! vi sover vidare och efter ett tag somnar hon om också!!

• 28april

Hej, vi har det likadant med undantag av att sonen (som snart är 9 mån) inte somnar om av sig själv utan blir ledsen så man måste upp och vyssja på honom. Tar på krafterna att göra det 1-2 ggr per natt. Tyvärr vakanr han ofta ca 1 ggr per timme, räcker då att gunga sängen så somnar han om men som sagt 1-2 ggr per natt räcker inte det. Vet inga tips utan vill gärna veta vad man kan göra. Tror verkligen att han skulle behöva sova mer men vet inte hur jag ska få till det.....

Lycka till!

• Splach

det enda tips jag har, är det jag själv kört med mina två barn..
    TÄND inte lampan, är hon sur, lägg hon bredvid dej och trösta, eller sätt dej och tröst, ge välling om hon behöver det.. men lek inte med hon, kittla inte etc, utan vaknar hon och är klarvaken och vill leka, låssas som om hon inte är där, och som om du sover "fast du har ett vakande öga" på hon..
    Jag tror att om man tänder lampan, och ger respons för att dom vaknat, tex leker/pratar med dom etc, så tycker dom ju det är skitkul att vakna och därför gör dom det om och om igen, självklart har barn perioder då dom vaknar lätt i somnen, men om man då kör dessa "metoder" kommer man snart ur dessa perioder, då dom märker att det är trist att vakna på natten

Svar på tråden 7-månaders som är klarvaken mitt i natten