• Anonym (Hjälp)

xyloproct salva SLUT restnoterad i hela landet vad göra?

Här sitter man och har bf den 4 feb och så får man den där stenkulan... Har pratat med mvc och vc och det måste vara en läkare som ser på den för att få saker på recept och den tid jag fick var den 5 feb... suckar...

Jag har provat med alcasanal och den hjälper inte för fem öre....

Och den nya vill jag inte titta på för den kostar 200 kr.

Ngn som har ngt tips eller rent utav hittar den på sitt apotek... ja då får du pengar om du skickar den till mig....

• Svar på tråden xyloproct salva SLUT restnoterad i hela landet vad göra?
  • missteddy

har de inte supar heller?

• Anonym (Hjälp)

de är slut där oxå.. =(

• Andreas B

Vad är problemet där finns ju mängder av preparat i samma ATC klass. Scheriproct/Doloproct är två exempel.

• Anonym

Nä, vill du inte ge 200 kronor för det är det inte mycket att göra, tyvärr.

Tror du verkligen att ett läkarbesök och receptbelagd salva blir billigare?

• Majken

Det skulle vara värt de 200 :- som den nya kostar - om alternativet är att inte bli hjälpt alls? Men det finns väl andra alternativ?

Love my M-girls
  • Anonym (Hjälp)

Andreas de preparat du säger är receptbelagda och jag får inga läkartider...

Majken det enda apoteket säger är alcasanal och den funkar inte alls... har provat morgon och kväll i en vecka...

Frågan är väl vad säger de på förlossningen.... Tror det kan vara trevligare att föda med lite mindre kulor om jag säger så.. men det verkar tyvärr inte finnas ngt sätt att få bort dem...

• sär skriven

Xylocain ska ju tydligen hjälpa, receptfri på apoteket, även bedövande.

Anonym (Hjälp) skrev 2008-01-24 12:03:44 följande:

Andreas de preparat du säger är receptbelagda och jag får inga läkartider... Majken det enda apoteket säger är alcasanal och den funkar inte alls... har provat morgon och kväll i en vecka...Frågan är väl vad säger de på förlossningen.... Tror det kan vara trevligare att föda med lite mindre kulor om jag säger så.. men det verkar tyvärr inte finnas ngt sätt att få bort dem...
  • Anonym (Hjälp)

särskriven.. den är BARA smärtstillande den gör det bara slipper värken för stunden... den är fortfarande lika stor.....

• Anonym (Z)

Xyloproct finns även i stolpillersform, funkar i min mening BÄTTRE än salvan! Är den också restnoterad?

• sär skriven

Aha, jag trodde att den var kärlsammandragande.

Anonym (Hjälp) skrev 2008-01-24 12:43:25 följande:

särskriven.. den är BARA smärtstillande den gör det bara slipper värken för stunden... den är fortfarande lika stor.....
  • Anonym

TS; jag har också drabbats av hemorojder nu i slutet av graviditeten och jag tror inte att vi är ensamma om det. Har ärligt inte ägnat en tanke att jag måste få dem mindre för personalen på förlossningen...å inte har jag tänkt börja heller.

Vi lär inte vara de första som har dem, inte heller de sista!

Men som några sagt innan, prova supparna, de ger bättre effekt, men tyvärr är det ju så att du nog får dras med dem tills bebis kommit.

• Anonym (Hjälp)

tackar för omtanken anonym.. är inte mest för personalen utan för att en förlossning gör ont.. (har ett barn sedan tidigare) och jag vet hur ont dessa saker gör... så det var mest en tanke att man kan slippa denna smärta iaf.

• Gravid2010

Gå in på www.expresschemist.co.uk/ och beställ där istället! Finns massor att välja på, som även fungerar när man är gravid. (xyloproct ska man helst inte använda då.)

• Anonym (Hjälp)

nej tack gravid 07 då tar jag hellre smärtan än att ta ngt som jag inte alls vet vad det är. Det är bm som har sagt att det är helt ok med xyloproct.

• Gravid2010

Anonym (Hjälp) skrev 2008-01-25 02:42:19 följande:

nej tack gravid 07 då tar jag hellre smärtan än att ta ngt som jag inte alls vet vad det är. Det är bm som har sagt att det är helt ok med xyloproct.
    Det är samma produkter i England som i Sverige. De heter bara annorlunda. Letar du efter xyloproct så kolla innehållsförteckningen så har du samma verksamma ämnen i andra produkter/märken.

MEN jag tror det är att gå över ån efter vatten att behandla hemorojder inför förlossningen. Så fort du börjar krysta det minsta lilla så har du dem tillbaka lika fort igen. (tror jag.)
  • Gravid2010

Saxat ur fass:

Graviditet

Inga ogynnsamma effekter på fostret har påvisats. Dock bör lägsta möjliga dos och kortast möjliga behandlingstid eftersträvas vid användning av Xyloproct under graviditet.

• Anonym (Hjälp)

I detta fallet så lyssnar jag mer på vad bm säger ang läkemedel eftersom hon är mer uppdaterad än vad fass är.

Svar på tråden xyloproct salva SLUT restnoterad i hela landet vad göra?