• isabella84

Hemma med barnet

Hej
    jag bara undra om de finns andra mammor som planerar att inte sätta sitt barn på dagis, eller e ja ensam om de här?
    mvh isabella
    ps. skulle vara kul o få kontakt med andra mammor..ds.

• Svar på tråden Hemma med barnet
  • VISAMÅ

Jag vill inte eller sätta barnet på dagis.

Är hemma med en ´03 och en ´07
  • Tulibul

här har du en mamma till som inte vill sätta barnen på förskolan.
    Varför? Jag har den möjligheten och tror inte att förskolan kan ge mina barn de krav jag har/önskar.

• Chipsgalen

Jag vill inte men måste väl om två år tyvärr!!!

• Carina Och Ängla

Jag vill inte sätta mitt barn på dagis, men jag har i stället valt att ha min dotter hos dagmamma.
    Vi hade planerat att hon skulle få vara hemma till nästa år alltså 2009 men pågrund av att sambon miste sitt jobb och ej har fått ngt nytt så måste jag ut och jobba och dottern får börja ho dagmamma 15tim/vecka för att hon ska få vara beredd att komma ut om sambon får ett jobb snabbt.
    Men jag skulle så gärna velat vara hemma tills våran dotter var 3-4 år men tyvärr så går inte de

• poppcorn e gott

Jag vill INTE ha mina barn på dagis. Tycker grupperna är stora och personalen hinner inte med barnen som jag gör hemma. Känner att jag har ingen kontroll, då det hänt at barn rymt från dagis. Nä här hemma är de trygga tills de är mogna för skolan.

• hela släkten

Jag vill absolut inte sätta mina barn på dagis jag heller.

• Pyris

Vill inte heller sätta mina barn på dagis. Har klarat av att vara hemma med dom i 11 år.

• Igloo79

Här är en till som inte vill sätta dottern på dagis. Vi strävar efter att få ekonomin att fungera så att vi slipper det.

• apache

Jag vill inte heller ha mina barn på dagis/fritids men vi får se hur länge jag kan vara hemma,nu är planerna iaf att dottern är hemma tills hon är 4,mest av allt önskar jag att jag kunde vara hemma så länge som det behövs...

Min inställnig till dagsis blir bara sämre och sämre...jag får panik av tanken på att jag en dag kanske måste lämna henne där.Även min son som nu går i ettan behöver få komma hem till lite lugn och ro efter en lång dag i skolan.Barnen mår inte bra av att tillbringa så långa dagar i skolmijö.

• Tulibul

jag känner lika dant som föregående talare om förskolan. de är så stora barngrupper nu, sånt liv och sällan som de hinner gå på utflykter eller ibland ens gå ut. hade förskolan varit lugn och harmonisk, med mindre barngrupper och bättre personaltäthet så hade det känts bättre.

För yngre barn än tre år så vill jag påstå att för mina barn så hade hemmiljön varit det bästa alternativet vilket fall och inte detta för att de är blyga och ogillar stora barngrupper utan för att de söker och vill få bekräftelse i alla nya situationer i livet från sina föräldrar. Att kunna stå i bakgrunden och ha fullständig koll medan de upptäcker världen känns nog både bäst för mig och barnen. Händer något så finns jag alltid där och har sett allt och kan förklara.

• hotten

jag är hemma fortfarande dottern går i ettan nu, planerar att vara hemma ca 2 år till.

• Miss Antic

Jag tänker inte sätta min son på dagis ännu på länge. Sonen fyller 1 i februari och tillökning i augusti - 08, tänker vara hemma åtminsone 2 år till.

• isabella84

TACK FÖR ALLA SVAR.. DE KÄNDES SOM JA VAR DEN ENDA MAMMAN TYP SOM INTE VILLE SÄTTA IN SONEN PÅ DAGIS.. JAG HAR FUNDERAT LITE O TÄNKER NOG PÅ DAGMAMMA EFTERSOM,DE ÄR EN MINDRE GRUPP M.M.SÅ ATT DOM HAR KOLL... MEN JA VET FORTFARANDE INTE OM JA SKA ELLER EJ.. POK PÅ ER ALLA

Svar på tråden Hemma med barnet