• Prinsessan Viktoria

Stödgördel eller stödbälte?!?

Hejsan!

Har börjat bli sjukt tungt med magen nu vilket påfrestar en del för min foglossning.
    Ska köpa någon form av stöd tänkte jag,
    vilket är bäst?

Stödgördel eller stödbälte?
    Är nu i vecka 28 kan tilläggas....
    lägger in länkar på de jag funderar på.

stödbältet:
    http://www.stellaris.se/webshop/product_info.php?cPath=44_61&products_id=294&osCsid=5d76e506a6b1a5acb3a01b64bf6380a4

stödgördeln:
    http://www.stellaris.se/webshop/product_info.php?cPath=44_61&products_id=297&osCsid=5d76e506a6b1a5acb3a01b64bf6380a4

Tack på förhand!

Vi har en Oliver i min mage=)...BF 2008 04 17...
  • Svar på tråden Stödgördel eller stödbälte?!?
  • ims8

Hej viktoria.
    Är själv i v 32 och lider av foglossning.
    Jag använder bälte mot det- och det tycker jag hjälper mycket.
    Jag har det lägre sittande än på bilden så höflen hålls ihop eftersom det är det foglossning resulterar i-att höften blir instabil.
    Så någon effentlig hjälp för magens tyngd ger den ju inte. Men ändå SUPER för mig.

Hoppas du hittar vad som passa dig!
    /Emma

• Prinsessan Viktoria
    ims8 skrev 2008-01-23 13:32:05 följande:
    Hej viktoria.Är själv i v 32 och lider av foglossning.Jag använder bälte mot det- och det tycker jag hjälper mycket.Jag har det lägre sittande än på bilden så höflen hålls ihop eftersom det är det foglossning resulterar i-att höften blir instabil. Så någon effentlig hjälp för magens tyngd ger den ju inte. Men ändå SUPER för mig.Hoppas du hittar vad som passa dig!/Emma
    Hejsan!
    Jag har ett bäcken bälte redan men skulle behöva som magstöd....
    Ger den ngt stöd för magen?
  • Viggo och pyrets mamma

Om det är magtyngden du behöver ha avlastning för så hade jag nog valt stödgördeln, men om det i huvudsak är foglossningen så hade jag nog valt bältet, funderar själv på att köpa en gördel för magen, men jag har inga problem med foglossning som du verkar ha så därför tror jag det blir bäst för mig. Lycka till med köpet, vad det än blir!

• Prinsessan Viktoria

hejsan, det är just magtyngden...
    så då får det bli en gördel....

Tindras faster skrev 2008-01-23 15:37:12 följande:
    Om det är magtyngden du behöver ha avlastning för så hade jag nog valt stödgördeln, men om det i huvudsak är foglossningen så hade jag nog valt bältet, funderar själv på att köpa en gördel för magen, men jag har inga problem med foglossning som du verkar ha så därför tror jag det blir bäst för mig. Lycka till med köpet, vad det än blir!
Svar på tråden Stödgördel eller stödbälte?!?