• Pokoyo

HJÄLP mördarsniglar inomhus!

Finns det någon som kan tipsa hur man gör här?

Mördarsniglarna har alltså hittat in. Tydligen även till personen som bodde i huset innan oss. Vad jag förstått lägger de hundratals ägg som kläcks så fort minsta fukt finns någonstans. Jag ryyyyyser... Hittar ett par i köket varje morgon och är så äcklad! Kan inte fatta var ev nya kommer i, har letat överallt.

Har någon råkat ut för detta? VAD kan man göra (förutom att städa, städa, städa såklart)?

• Svar på tråden HJÄLP mördarsniglar inomhus!
  • mian7373

Nej men fy. Har aldrig hört om det men ta kontakt med Anticimex för tips och råd eller gå in på deras hemsida och se om det står något där...

• Tainted

uuuhh... måste vara skitäckligt. hoppas verkligen att ni får bukt på problemet!

• sanna77

Oj, har ni sniglar inomhus. Det låter inget vidare. Det finns preparat att köpa på plantskolan, små kulor som sniglarna äter av och sen dör de, det kan du kanske testa att lägga ut. Fast jag tror inte du behöver vara så orolig, de borde inte klara sig någon längre tid inomhus, det är för torr miljö för dem. Kommer de från källaren?

• Guslageran

Ett lite grymmare sätt men som kanske kan ge svar på var de kommer in är att prova hälla ut ganska tjock och bred saltrand utmed alla lister. kanter och dörrar. Saltet gör att de torkar ut och tar sig nog inte så långt efter det

• Jamson

locka fram dem med öl, det älskar de, och sedan är det bara att klippa...!
    De där jäklarna behöver ju inte ens para sig, de kan producera 4-500 ägg per säsong, själva...
    Måste fråga, hur stora är de nykläckta?

Svar på tråden HJÄLP mördarsniglar inomhus!