• Anonym (blodig)

Kan man gå till gynekologen när man har mens?

Jga ska till gynekologen imorgon, eftersom jag har haft lite ont omkring livmodern sedan förra mensen. Nu råkade jag dock få min mens ett par dagar tidigare än beräknat... Känns ju pinsamt i vanliga fall att gå till en manlig gynekolog, det blir ju inte bättre av att blöda Har försökt nå mottagningen, men dom stängde tidigare idag. Vad tror ni, kan han undersöka mig ändå? Det är ju inget cellprov som ska göras, utan troligtvis ett UL för att kolla om jag har nån infektion eller nåt.

• Svar på tråden Kan man gå till gynekologen när man har mens?
  • Anonym (blodig)

Puff!

• Jlind

ja a då dom e nog vana o se det ena o andra....
    mens e ju naturligt o ska komma ut där...

de e nog ingen fara de e nog mer pinsamt för dig än dom,,,

de e bara till o sätta sig i den hemska stolen...

• challe 1

hmm det beror ju på vad du ska göra. är det en vanlig undersökning tror jag att dom kanske uppskattar om du inte har mens. men ring och fråga. jag har gjort en gynundersökning när jag hade mens, för jag skulle oppereras dagen efter.

• Anonym

Ja ska de inte ta cellprov so brukar gybesök inte vara någora störreproblem trots att du har mens.

Men förstår att de känns inget vidare att gör ett gybesök när man har mens specilett inte om det är en manlig gyikolog.

Men för att vara på den säkara sida ring och parat med ssk.

• Anonym

Ett vanligt gynbesök kan man gå på när man har mens utan problem.. men med UL ingen aning.. men jag kan inte komma på något hinder alls när jag tänker...
    Tänk som så... de finns dem som blöder 24/7 och går dit pga det... hur skulle dem göra då om de inte gick att kolla vid en menstruation... blöda resten av livet?? ;)

• Anonym (blodig)

Tack för era svar! Ja, dom är nog vana vid ett och annat. Och så kom jag ju att tänka på när man hade fött barn, då gjorde man ju en liten hemgångskontroll (om än inte "rikigt" vaginal) så då fick man ju lägga upp sig för BM ändå Det hade varit så skönt att få göra den här undersökningen, så jag kan släppa oron för att jag ska ha infektioner, cancer eller liknande!

• mooogn

Jupp, det går alldeles utmärkt! Själv brukar jag visst alltid pricka in "rätt" tid för ett besök.. Hmm... Fundersam 

Svar på tråden Kan man gå till gynekologen när man har mens?