• mysis80

pastasallad

måste fråga här vad man har i en pastasallad??

• Svar på tråden pastasallad
  • väntarmajbebis

pasta knaske hehehe man kan väl ha olika, lite feta ost, pasta sallad mmm eller kanske tonfisk, pasta och sallad...super gott d brukar jag göra ibland med lite italiensksallads krydda, vinäger och olja

• Duva

Pasta. skinka. lök, ägg, äpple,majs m.m du kan ju ha allt i.

• Macchiato

Jag kan tänka mig olika kombinationer
    1. Rostbiff, inlagd gurka, rostad lök etc
    2. Parmaskinka, mozzarella-ost, salami, oliver etc
    3. ost och skinka
    4. skaldjur
    Är det nåt speciellt du gillar, ha i det.

• Ulli

Ljummen pastasallad:

fullkornspasta
    grön sparris
    rädisor
    blandad sallad
    räkor
    rapsolja
    gräslök
    kryddor

samt en limeklyfta som tillbehör

• Niinaaa

Jag brukar ha majs, ost, skinka, fetaost, sallad, tomat, ananas, gurka

• Ulli

Tonfisksallad:

Fullkornspasta

röra:
    tonfisk
    majs
    gröna ärtor
    röd paprika
    rödlök
    hackat ägg
    majonnäs
    creme fraiche
    salt och peppar

• erreon

jag brukar ha;
    pasta, ruccola, cocktailtomater, gurka, paprika, soltorkade tomater och fetaost i min pasta sallad. brukar smaksätta hela salladen med lite olja från de soltorkade tomater och servera med tzatziki och valfritt kött, kyckling eller fisk.

• mandala

Jag brukar ta olika sorters pasta, ser lite "festligare" ut tycker jag. Sen kokar jag den med buljong, hackad fryst spenat (eller så kan man ha färska blad i salladen, och majs.
    Kruksallad, isbergssallad eller salladskål också. Sen soltorkade tomater, gurka, paprika, oliver (gröna o svarta), fetaost, rödlök/purjo, solrosfrön, kyckling (filé i bitar som steks i kryddor, gärna cayenne o örtsalt) o cocktailtomater, färsk basilika o timjan om det finns hemma.

Hmm ja det e nog det jag brukar ha. Denna v har vi kört gi jag o mannen, då fick barnen pasta o jag strimlade tunt med vitkål för att göra salladen matigare.

Till brukar jag göra vitlöksvinegrätt o om vi inte kör gi gör vi även vitlöksbröd till.

• Mollymajs

Jag ska göra en idag med. Pasta, eller ev matvete, kyckling, bacon, lök o hericivert ( eller hur det stavas) Gott o enkelt.

En annan favorit här hemma är pasta, morötter i snala stavar, kassler eller skinka i smala stavar, motzarella ost i små bitar, valfri lök i bitar sen hackad dill, olivolja och pressad citron salt o peppar. Den är riktigt god.

Annars är pasta, kyckling, soltorakdetomater o fetaost gott.

Ja nästan allt är gott i pastasallad. ta det som finns hemma o blanda.

Svar på tråden pastasallad