pastasallad
måste fråga här vad man har i en pastasallad??
måste fråga här vad man har i en pastasallad??
pasta knaske hehehe man kan väl ha olika, lite feta ost, pasta sallad mmm eller kanske tonfisk, pasta och sallad...super gott d brukar jag göra ibland med lite italiensksallads krydda, vinäger och olja
Pasta. skinka. lök, ägg, äpple,majs m.m du kan ju ha allt i.
Jag kan tänka mig olika kombinationer
1. Rostbiff, inlagd gurka, rostad lök etc
2. Parmaskinka, mozzarella-ost, salami, oliver etc
3. ost och skinka
4. skaldjur
Är det nåt speciellt du gillar, ha i det.
Ljummen pastasallad:
fullkornspasta
grön sparris
rädisor
blandad sallad
räkor
rapsolja
gräslök
kryddor
samt en limeklyfta som tillbehör
Jag brukar ha majs, ost, skinka, fetaost, sallad, tomat, ananas, gurka
Tonfisksallad:
Fullkornspasta
röra:
tonfisk
majs
gröna ärtor
röd paprika
rödlök
hackat ägg
majonnäs
creme fraiche
salt och peppar
jag brukar ha;
pasta, ruccola, cocktailtomater, gurka, paprika, soltorkade tomater och fetaost i min pasta sallad. brukar smaksätta hela salladen med lite olja från de soltorkade tomater och servera med tzatziki och valfritt kött, kyckling eller fisk.
Jag brukar ta olika sorters pasta, ser lite "festligare" ut tycker jag. Sen kokar jag den med buljong, hackad fryst spenat (eller så kan man ha färska blad i salladen, och majs.
Kruksallad, isbergssallad eller salladskål också. Sen soltorkade tomater, gurka, paprika, oliver (gröna o svarta), fetaost, rödlök/purjo, solrosfrön, kyckling (filé i bitar som steks i kryddor, gärna cayenne o örtsalt) o cocktailtomater, färsk basilika o timjan om det finns hemma.
Hmm ja det e nog det jag brukar ha. Denna v har vi kört gi jag o mannen, då fick barnen pasta o jag strimlade tunt med vitkål för att göra salladen matigare.
Till brukar jag göra vitlöksvinegrätt o om vi inte kör gi gör vi även vitlöksbröd till.
Jag ska göra en idag med. Pasta, eller ev matvete, kyckling, bacon, lök o hericivert ( eller hur det stavas) Gott o enkelt.
En annan favorit här hemma är pasta, morötter i snala stavar, kassler eller skinka i smala stavar, motzarella ost i små bitar, valfri lök i bitar sen hackad dill, olivolja och pressad citron salt o peppar. Den är riktigt god.
Annars är pasta, kyckling, soltorakdetomater o fetaost gott.
Ja nästan allt är gott i pastasallad. ta det som finns hemma o blanda.