• Anonym

Timlön på MCDonalds som 25åring?

Vad har ni för timlön som jobbar på McDonals och är 25år eller där omkring?

• Svar på tråden Timlön på MCDonalds som 25åring?
  • mzx

det är kollektivavtal - så 40/h som alla andra ?

• Kickans mamma

tim lön var frågan itne arbetstid....

• snuttP

Måste väl ge mer än 40kr/h? Tyvärr TS så vet jag inte, men nog tusan är det väl mer än 40kr/h som sagt..

• Kickans mamma

tim lön var frågan itne arbetstid....

• Buttelina
    mzx skrev 2008-01-23 14:23:10 följande:
    det är kollektivavtal - så 40/h som alla andra ?
    Va?? man kan väl inte tjäna 40kr i timmen?? Förvånad
  • Kickans mamma

aha läste det som 40h / vecka sorry

• eileme84

vet inte timlön men folk jag känner som jobbar där får ut 9tusen i månaden på heltid, 10 tusen om dom har TUR

-ÄLskar min Son Theo-
  • JooJo

91,70 är ingångslönen för en person som är över 20 år och som inte har någon tidigare erfarenhet. Detta enligt HRF´s kollektivavtal

• Anonym
    JooJo skrev 2008-01-23 14:33:25 följande:
    91,70 är ingångslönen för en person som är över 20 år och som inte har någon tidigare erfarenhet. Detta enligt HRF´s kollektivavtal

Ok det var lite mindre (21öre) 'n vad jag tjänar idag och då jobbar jag som timvikarie. Har tidigare erfarenhet från McDonalds då jag sommarjobbat där för några år sen. Kanske tar de hänsyn till det.

Ingen som jobbar på McDonalds här som vet?

• Anonym
    JooJo skrev 2008-01-23 14:33:25 följande:
    Ok, hittade det avtalet, alltså får jag ut ca 10800kr per månad efter skatt. Det är utan ob och semester ersättning. D kan jag ju tjäna ganska ok, jämfört med vad jag gjort innan iaf.
  • eileme84
    Anonym skrev 2008-01-23 15:02:47 följande:
    Ok, hittade det avtalet, alltså får jag ut ca 10800kr per månad efter skatt. Det är utan ob och semester ersättning. D kan jag ju tjäna ganska ok, jämfört med vad jag gjort innan iaf.
    vart hittade du det avtalet? jag har 6 års erfarenhet av restaurang o det hade varit kul o se vad jag ska ha för lön
    -ÄLskar min Son Theo-
  • Anonym

sjukligt dåligt betalt... 10 000 på en heltid är helt sanlöst dåligt

• Tina83

det är ju bra med 18000 för att jobba där. ingångslönen för en nyutbildat sjuksköterska är 18400 så....

själv ska jag jobba med en utvecklingsstörd person med tvångsyndrom och får 87 kr i timlön...DET är dåligt... chefen sa att det var det man får när man inte har utbildning mm. men jag tjänade mer för flera år sen inom kommun, skumt...

Svar på tråden Timlön på MCDonalds som 25åring?