• Lilith74

Vad ska jag laga av pannkakor och köttfärs?

Hej igen!!

Har någon här lagat pannkakstårta med köttfärs istället för sylt?

Jag har ett lass kalla pannkakor som jag gjorde igår, och ett paket köttfärs, samt grönsaker, svamp, paprika, lök, auberginer.
    Tänkte göra köttfärscrepes, men det känns lite trist och fett och vi äter det ganska ofta, eftersom jag lagar pannkakor ofta.
    Vad tror ni om köttfärssås-pannkakstårta? Ska man gratinera den i ugnen? Eller har någon nån annan ide?

L

• Svar på tråden Vad ska jag laga av pannkakor och köttfärs?
  • sötasofie

Om du hade haft micro hade du ju kunnat micra den

Hur vore det att göra en chili av köttfärsen och grönsakerna och sedan servera pannkakorna som efterrättscrépe?

Då blir det ju lite festligare så här på vardagen

• Lilith74

Ja kanske blir det så...

• musli

gör nån smarrig röra på köttfärsen och lägg i pannkakorna. rulla ihop, lägg i långpanna, på med riven ost och gratinera!!!
    *mumsigt*

• Mamma Ia

Gör crepes/enchiladas! Gör en liten röra av köttfärsen (med ex tomathack, lite creme fraiche, majs, svamp eller vad du nu har), rulla in det i pannkakorna, strö över lite riven ost och kör in i ugnen en stund!

• Mamma Ia

Hmmm...läste för hastigt innan *sorry*. Såg just att du inte ville göra crepes

• cleo2000

Hej
    Det räcker med att du lägger den nystekta köttfärsen på varannan pannkaka....pannkakorna blir varma av köttfärsen.....servera direkt!

• Lilith74

Jag gjorde köttfärs med alla grönsakerna och vitlök och färsk oregano och lade på varannan pannkaka med ost högt upp på sista lasset köttfärs. In i ugnen 10 minuter och det blev jättegott!!!

tack för ert engagemang!

Svar på tråden Vad ska jag laga av pannkakor och köttfärs?