• MissWhiskey

Luftrörsvidgande

Vår dotter på snart 4 månader har åkt på en rejäl förkylning som har lett till en hemsk hosta oxå. Läste nån annanstans om en vars barn haft samma problem och de åkt in och barnet hade fått inhalerat nått luftrörsvidgande. Nån som vet nått om det?

Hon äter väldigt dåligt, sover en hel del mer än normalt. Blivit smittad av storebror

Mamma till Casper och Sophi
  • Svar på tråden Luftrörsvidgande
  • Majuni

Min son fick inhalera adrenalin hos läkaren och sen fick han Bricanyl som jag gav hemma..

Han var runt 9 månader då, men om hon har svårt att andas så åk till sjukhuset.

• MissWhiskey
    Majuni skrev 2008-01-23 16:43:25 följande:
    Min son fick inhalera adrenalin hos läkaren och sen fick han Bricanyl som jag gav hemma..Han var runt 9 månader då, men om hon har svårt att andas så åk till sjukhuset.
    inte svårt att andas, utan just att hon hostar så jättemycket....kolla tempen nu och då låg den på 38...igen....går upp och ner men idag har aptiten varit i botten på henne
    Mamma till Casper och Sophi
  • myrslok

Vi fick flytande ventolin det är ett akut lutfrörsvidgande. Sen finns det hostmedicin som är luftrörsvidgande (mollipect) men det är från 6 månader.

Finns även masker med tex airomir man får andas i om rosslet håller i sig.

min son har förkylningsastma va rosslig 2 månader fick mask och de två ovanstående preparaten och rosslet försvann efter 1 vecka.

Svar på tråden Luftrörsvidgande