Anonym (modellen) skrev 2008-01-23 17:20:57 följande:
Tror du verkligen att man kan gå till en vanlig fotograf. Känns lite pinsamt att gå in och fråga om de vill ta bilder på mig naken och högravid i någon halvt utmanande ställning eller med vissa tillbehör. Tänk om de bara skulle titta jätte konstigt på mig och sedan säga att nej sånt sysslar inte vi med.Skulle vara skönt att veta på förhand att det är ok innan man frågar. kanske finns på nätet men vet inte riktigt vad jag borde söka på för att inte hamna på en massa porr-sidor.
Om du går till en fotograf och pratar med henne och känner dig trygg tillsammans med henne, gå gärna till flera så kanske du hittar nån tillslut som vill hjälpa dig. Vad är det värsta som kan hända? Jo, att du får ett nej.
Det är svårt att hitta seriösa fotografer på "nätet". Jag bor också i mellansverige och är hobbyfotograf men jag tror min sambo inte riktigt skulle uppskatta om jag fotade dig
Så mitt tips, sök på gulasidorna på nätet efter fotografer med atelje, ring och boka ett tid för ett möte (brukar inte kosta nåt) och sedan berättar du bara om dina önskemål och om hon skulle kunna tänka sig det?
/H