• Mamamian

Aktiviteter i Luleå?

Hej!
    Jag är mammaledig med vårt första barn, en liten tjej som nu hunnit bli 3 månader gammal. Nu när den första nybörjar perioden har gått över så börjar vi få lite myror i brallan. Visst är det mysigt att sitta hemma och gosa med sin bebis och att traska runt med vagnen, men lite omväxling skadar ju inte! Jag är inte från Luleå ursprungligen och vi har inga vänner med bebisar så jag har inte så bra koll på vad man kan hitta på med sina småttingar här i stan. Är det någon som har några tips?

• Svar på tråden Aktiviteter i Luleå?
  • Pluttiplutt

På Kyrkans Hus inne istan är det babysång, fika mm varje tisdag och fredag f.m. Det är gratis och det brukar vara mycket mammor, pappor och små barn där. Jättetrevligt. Själva sångstunden är kl 10.30--11.00. Det är som en öppen förskola för bebisar men man kan även ha med syskonen dit. Prova det, tyckte själv det var kul när jag gick dit med min tjej.

• Mamamian
    Svar på #2
    Tack för tipset! Det ska vi definitivt prova :)
  • Mamamian

Ingen annan som har några tips?

• isblomma

Liten och stor (Babymassage och sång + fika) har de på Örnäset på onsdagar. Det är i församlingshemmets lokaler mitt emot kyrkan.

På måndagar är det Liten och stor på hertsön.

Två dagar i veckan kan man gå på Växhuset på Örnäset oxå. Minns inte vilka dagar det var... Där kan iaf barnen leka och man kan fika och surra med andra vuxna. Det brukar komma mycket folk på förmiddagarna och vara ganska tomt på eftermiddagarna.

På onsdag och lördag kan man gå å bada med sin lilla på Hertsöns badhus. Då är lilla poolen uppvärmd.

Svar på tråden Aktiviteter i Luleå?