• babesusan

Katt i liten lägenhet?

Hej, Jag och mina sambo skulle jättegärna skaffa en kattunge men just nu bor vi i studentlägenhet på ca 20 kvadrat bara. Vi kommer bo kvar här högst 3 månader. Vi vill jättegärna skaffa katten nu men går det att ha innekatt i så liten lägenhet?

Jag tänker att eftersom de bara är en begränsad tid och katten kommer inte vara ensam alls mycket så kan det kanske gå bra?

Tacksam för svar från alla med katt/ erfarenhet av katter!

• Svar på tråden Katt i liten lägenhet?
  • Pikku Enkeli

Har katten bara saker att aktivera sig med, typklösträd så går det nog bra.

It's no sign of mental health to be well adjusted to a sick society...
  • mini79

Vi hade innekatt på 75 kvm som inte alls trivdes trots sällskap och att hon fick gå ut i koppel. Hon fick flytta till min mamma och bli utekatt. Men det beror nog mycket på katten... (Vår började kissa överallt...)

• arkeologitjejen

Bygg på höjden så han/hon har något att klättra på så ska du se att det inte är någon fara. Min kisse och jag bodde på 25 kvadratmeter i 6 år, sista 18 månaderna med min sambo, och det gick jättebra. Vi hade loftsäng, med stege som hon kunde klättra på och en massa bokhyllor som hon fick springa i. Hon trivdes jättebra, men det beror förstås på katten.

• babesusan

tack så mycket för svaren.. Jag tycker att det kan vara värt ett försök.. Längtar så mycket efter en liten gosig kattunge!

• LeosMom

Jag hade nog, med tanke på att ni ska flytta, skaffa katten efter flytten. Det gör väl inget att vänta lite på kissen.....? :) Då blir det lättare för katten att vänja sig vid sin nya bostad. Sen är dete inget som säger att h*n inte skulle trivas hos er nu. Vi hade 3 katter på 55 kvm och det gick bra.

• Melissande

jag har tre ungar o två katter i en trerummare på 75 kvm. fungerar hur bra som helst.

• Hiker

Jag tror också att en kattunge skulle trivas om ni bygger på höjden och låter den vara överallt, men håller ändå med LeosMom. Katter blir ofta väldigt stressade av att flytta, och att behöva flytta två gånger på så kort tid kan bli påfrestande för en liten misse. Vill ni inte vänta så kan ni ju tinga en liten en som bara är ett par veckor gammal. Då är den stor nog att flytta hemifrån när ni har flyttat, och ni kan följa den lilles uppväxt under tiden ni väntar!

• o0dizzy0o

de e nog inga problem bara den har sysselsättning =)

Svar på tråden Katt i liten lägenhet?