• musiknallen

Ska på intervju imorron. vad kan jag begär i timlön som ekonomiassistent?

Hej.

Är arbetslös och ska imorron på intervju på en redovsningsfirma. Arbetet består av att kontera fakturor.
    Jag har skött administration o en del eknomi själv på ett företag i ca 5 år innan jag blev arbetslös och kan väl kalla mig gymnasieekonom.
    Vad kan jag begära i timlön?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-23 19:26
    Är 31 år

Är 31 år

Är 31 år

• Svar på tråden Ska på intervju imorron. vad kan jag begär i timlön som ekonomiassistent?
  • Oraklet

Är det en provanställning? I så fall skulle inte jag ha för stora löneanspråk. Bättre att begära löneförhöjning efter du visat att du klarar jobbet och att de är nöjda med dig, och om du trivs på jobbet förstås. Men runt 17000-19000:- kanske är lagom som ingångslön (?)

• Oraklet

Såg att du ville ha timlön. Men 120kr/tim är väl inte för lite ...

• CosmicCat

120 kr/timme motsvarar en månadslön på ca 20000 kr, vilket jag tycker är rimligt.

• musiknallen

Mamma C. Hur räknar du ut att 120 kr i timmen motsvarar en lön på 20 000 kr.

Och så mycket skulle jag aldrig våga begära.
    Chefen där vet också vad jag hade i månadslön på mitt förra jobb 16 850 kr månaden vilket jag tyckte var alldels för lågt.
    Hur han vet det. Jo deras redovisningsfirma skötte bokföringen på det företaget jag jobbade på. Därav kontakten och jobberbjudandet.

• musiknallen

Oraklet.
    Provanställning. Nja.
    Tänkte först säga att jag jobbar per timme så de får testa mig. Kankse nån vecka. Och om det går bra förhandla mig till en projektanställning i minst 6 månader med månadslön.
    De ligger efter med en massa arbete så det kan kallas för ett "projekt".
    men vet inte om jag ska lägga mig lägre på timlönen först och begära högre i månadslönen sen

• CosmicCat
    musiknallen skrev 2008-01-23 20:14:18 följande:
    Mamma C. Hur räknar du ut att 120 kr i timmen motsvarar en lön på 20 000 kr.Och så mycket skulle jag aldrig våga begära.Chefen där vet också vad jag hade i månadslön på mitt förra jobb 16 850 kr månaden vilket jag tyckte var alldels för lågt.Hur han vet det. Jo deras redovisningsfirma skötte bokföringen på det företaget jag jobbade på. Därav kontakten och jobberbjudandet.
     120x8= 960 kr/dag, ca 21 arbetsdagar/månad ger 960x21=20160 kr/månad.

Jag är 38 år och jobbar huvudsakligen med kund- och leverantörsreskontra, men även endel andra uppgifter som kontroll och kontering av reseräkningar och div statistik. Jag har en lön på ca 23500 kr/månad (delvis rörlig lön). Jag tycker du ska akta dig för att sälja dig för billigt, för det är svårt att få upp lönen då man börjar för lågt.
  • musiknallen

Jag fick 110 kr i timlön. Är inte helt nöjd. Men ska prova på timme först i kanske 2 veckor och sen få en projektanställning på ca 7 månader. Och då får jag månadslön. Så då kanske jag kan förhandla om igen. beror väl lite på hur snabbt jag jobbar. Ska kontera fakturor och jag får inte vara för långsam då

Svar på tråden Ska på intervju imorron. vad kan jag begär i timlön som ekonomiassistent?