• Yossan

Kycklingcurryröra för baguette/bakpotatis?

Jag skulle vilja göra en hemmagjord kycklingcurryröra att fylla baguetter med, sån som man kan köpa på caféer i baguette eller bakadpotatis. Någon som har ett bra recept? Har försökt improvisera, men det blir inget bra.
    Tack!!

• Svar på tråden Kycklingcurryröra för baguette/bakpotatis?
  • längtar efter familj
    Kycklingröra med ananas och curry
    4 portioner
    En användbar röra som passar lika bra som fyllning till bakpotatis som till tacos.

2 dl wok- eller sommargrönsaker
    1/2 grillad kyckling
    en liten burk ananas i bitar
    2 dl Crème Fraiche
    1 msk curry
    1 tsk spiskummin
    1 tsk gurkmeja
    salt och peppar

tillbehör: tacoskal/bakpotatis eller i baguette, sallad, paprika och oliver

Tina grönsakerna. Rensa kycklingen och skär köttet i små fina bitar. Blanda med ananas, grönsaker, crème fraiche och kryddor. Smaka av med salt och peppar, samt mer curry för den som gillar stark mat. Servera i tacoskal med sallad. Garnera gärna med fint tärnad paprika och oliver.

Denna har jag gjort vid något tillfälle, men har tagit bort spiskummin o gurkmeja o haft stekt kycklingfilé istället för grillade kyckling.
    ღ .?:*:?.♥.?:¨*:?. ღCharlie är min prinsღ .?:*:?.♥.?:¨*:?. ღ
  • Grannen

Cremefaich
    Grillad kyckling i bitar
    majs
    paprika
    curry
    ananas
    salt
    peppar

Tycker jag blir gott ihop, brukar bara hacka och röra ihop allt.

• Yossan
    mumlin skrev 2008-01-23 19:35:36 följande:
    CremefaichGrillad kyckling i bitarmajspaprikacurryananassaltpepparTycker jag blir gott ihop, brukar bara hacka och röra ihop allt.
    Tack! Kan du säga några ungefärliga mängder?
  • Kenzie

Jag brukar göra en röra på grillad eller stekt kyckling, lättcreme fraiche (eller naturell avrunnen yoghurt), lite majonäs, mango chutney och curry. Supersmarrigt i bakad potatis eller baguette.

Älskade Theodor 060329
  • mamman i skogen

Det viktigaste i curryn  ar att gora ratt fran grunden manga misslyckas och far en tam bitter strav curry eftersom de har i curryn sist .

Mitt basta tips ar att gora en currypatsta denna kan man gora ganska mycket av och sen frysa in i portions storlek tex i en istarningsform.

Currypasta du behover curry finhackad lok en klick smor och ngt sott min favorit ar krossad ananas apple eller banan. Hur gor man ... jo fras loken tills den blir genomskinlig ha sen ner curryn och ananas tillsammans med lite av ananas juicen och lat detta puttra ordentligt om man vill kan man sla pa en svatt fond eller buljong for att fa lite salta i det ocksa. vill du ha en los pasta som passar till roror sa lat den inte koka torr utan ta av den medans den ar ganska blot.

Detta ar en kanon grund for att lyckas med curry bade till roror och saser grytor etc vill man ha den stark sa tar man massa curry jag foredrar att istallet krydda upp med chili om jag vill ha styrka. Pastan ar bara att klicka ner tills du far ratt smak. Creme fraische ar inge bra att anvanda till roror da den blir los nar man ror den och maste vispas hart och lange for att ater fa fast form

Hoppas du blev klokare av mitt inlagg

varje ar far 200 barn i sverige en cp skada
  • Meus Veritas

va ni krånglar till den är ju bara att blanda kyckling o mangoraja så är det samma röra som man får på matställena ute juh

• mamman i skogen

Vill du ha en harligt gul curry sa anvand lite extra gurkmeja att farga upp den med

varje ar far 200 barn i sverige en cp skada
  • Yossan
    Meus Veritas skrev 2008-01-23 20:17:25 följande:
    va ni krånglar till den är ju bara att blanda kyckling o mangoraja så är det samma röra som man får på matställena ute juh
    Mangoraja?? Har jag missat nåt?
  • OneHeart

Kyckling & curry röra              4personer

1 Grillad Kyckling
    1 Gurka
    1 röd lök
    1 Purjolök
    1 burk majs
    5 dl Creme Fraiche
    Curry efter smak

Rensa och tärna kycklingen,tärna ca 1/2 gurka,Hacka ca 10cm purjolök och 1/2-1 rödlök.Blanda ihop allt i en bunke med creme fraiche,curry och majs.

Vi brukar äta detta på Ciabatta bröd med en enkel sallad. MUMS Räcka ut tungan

• oOHildaOo

jag har funderat nån gång på om man skulle kunna ta en påse med currysås o blanda med creme fraiche!
    O sen kanske blanda i purjolök kyckling o nå mer kanske...tror ni det fungerar?

• Kenzie
    oOHildaOo skrev 2008-01-23 21:42:55 följande:
    jag har funderat nån gång på om man skulle kunna ta en påse med currysås o blanda med creme fraiche! O sen kanske blanda i purjolök kyckling o nå mer kanske...tror ni det fungerar?
    Nej nej det tror jag verkligen inte. Påsarna med currysås smakar ju knappt curry  Kör på mangorajan isf om du vill göra det enkelt.
    Älskade Theodor 060329
Svar på tråden Kycklingcurryröra för baguette/bakpotatis?