• Moonbride

Ni med hästens sängar?

Vi funderar på att köpa en Hästens säng. Classic Contenial.
    Fördelar & nackdelar (....förutom priset:(...?
    ♥ Älskar dig så min underbara dotter, född den 22 sep-07 ♥
  • Svar på tråden Ni med hästens sängar?
  • Jamson

Den är skön, javisst, men det är andra sängar också.
    Tycker inte att den är värd priset.
    Provligg sängar på Ikea, du kommer inte kunna avgöra skillnaden.
    Se bara till att du har provat ordentligt och köpt en säng som passar din kropp (tyngd)

• bättre o vara fet glad än smal
    Moonbride skrev 2008-01-23 19:56:09 följande:
    Vi funderar på att köpa en Hästens säng. Classic Contenial.Fördelar & nackdelar (....förutom priset:(...?
    Hästen sängar är bara hypade och absolut svindyra.
    Du sover lika bra i en helt vanlig säng för 1500kr som i en hästens.
  • Majken
    Jamson skrev 2008-01-23 20:57:17 följande:
    Den är skön, javisst, men det är andra sängar också.Tycker inte att den är värd priset.Provligg sängar på Ikea, du kommer inte kunna avgöra skillnaden.Se bara till att du har provat ordentligt och köpt en säng som passar din kropp (tyngd)
    Instämmer....vi tycker inte att den är värd sitt pris
    Trots att vi provlåg den ett par ggr så upplever vi den inte som särskilt mycket bättre  än andra sängar vi testat nu efteråt.
    Så mitt råd är att kolla på t.ex. IKEA och kanske köpa deras "lyxvariant", de är säkert minst lika bra men förmodligen mer prisvärda!

Jag ångrar att vi "gick på" denna märkesgrej och råder alla som funderar på en Hästens att kolla runt ordentligt innan!!
    Love my M-girls
  • Hannah74

Vi har en, och trivs bra med den. Men man kan säkert hitta en lika bra billigare. det jag tycket var så bra vid köp var att det är så lång garanti- känns tryggt.

Äntligen gravid!
  • SchumiFerrari
    Hannah74 skrev 2008-01-23 21:49:24 följande:
    Vi har en, och trivs bra med den. Men man kan säkert hitta en lika bra billigare. det jag tycket var så bra vid köp var att det är så lång garanti- känns tryggt.
    Den gäller ju bara om du sköter sängen enligt de instruktioner som de har gett.. typ vänt madrassen var tredje månad eller vad det nu är mm... Vet att en kompis försökte få fixat något enligt garantin men de hävdade att han inte skött sängen enligt instruktioner...
    *The Muppet!!! V34*
  • Hannah74

Jaha, men då får jag nog lusläsa kraven innan jag klagar om det blir så och sen säga att jag följt dem exakt

Äntligen gravid!
  • skåne tjej

Det håller jag inte alls med om.
    Genom att bara provligga en säng några minuter i affären så märker man nog ingen större skillnad. Men efter att ha haft den ett tag så märker ni nog skillnad.
    Ja, Hästens sängar är dyra. Inget snack om saken. Men samtidigt så tillbringar du ca 8 tim/dygnet i en säng. Och då är det väl viktigt att ha en så bra säng som möjligt.
    Dessutom tycker jag Hästens sängarna är snygga (continentalsängarna med lukasgaveln.)

bättre o vara fet glad än smal skrev 2008-01-23 21:00:18 följande:

Hästen sängar är bara hypade och absolut svindyra.Du sover lika bra i en helt vanlig säng för 1500kr som i en hästens.
  • Sommarbarn 2007

De är sjukt sköna - mamma har en. Men jag skulle aldrig i livet köpa annat än IKEA, deras dyraste kostar en spottstyver och är nästan nästan lika sköna.

Men köper du snålvarianten av Hästens - alltså den billigaste modellen - så kan du nog lika gärna åka till IKEA och ge överskottet till stadsmissionen.

Sov gott!

• Moonbride

Kul att höra era åsikter.. Vi har köpt en Hästens nu! Hoppas vi kommer bli nöjda:) Vi fick 30% rabatt så lite billigare blev det i alla fall....

♥ ♥
  • Sommarbarn 2007

Grattis! Hoppas att ni får sova gott, bara känslan av att få unna sig något lyxigt är värt mycket!

Svar på tråden Ni med hästens sängar?