• Tysan

    Nån som har erfarenhet av bantningspiller???

    Jag har räknat points sen 2 jan o har gått ner 3 kg men jag har hört att om man har ett bmi på över 34 så kan man få bantningspiller av sin läkare. Vad gör dessa? Tar bort suget o hungern eller hjäper till att förbränna eller vad? Nån som vet o har erfarenhet?

  • Svar på tråden Nån som har erfarenhet av bantningspiller???
  • Halv brasilianskan

    Hej

    Jag har bantningstabletter redutil 10 mg dom gör så man får en mättnadaskänska o tappar sötsuget. Man bli snabbt mätt så då bli det inte att man äter så stora mängder.Jag började med dom för 4 veckor sen har ett bim på ungefär 33 vägda för 4 veckor sen 94,4 vägde mej hos läkaren idag o då vägda jag 90kg:) blev så glad äntligen nåt som funkar för mej.Men jag äter fem mål om dagen dricker lagomt med vatten äter mindre mängder innan åt jag stora mängder mat mm.Tränar två dar spinning o två dar trampmaskin jag har hemma så jag vill ner till till 69 kg vill jag väga o jag ska ge mej fan på jag ska klara det med :) Lycka till jag ät glad att jag fick börja me doma batningspillrena .

  • ric69

    Akta dig för biverkningarna! Ta reda på vilka risker som finns!
    Även om du äter dessa, så bör du se till att motionera på ett sätt du mår bra av! Min erfarenhet av klienter som har problem med högre vikt, är att dom äter för lite i tron det gör susen!
    Det är nämligen tvärt om. Jag ser att halv brasilianskan är inne på rätt linje, när det gäller kostintaget!

    Lycka till//

    Rickard - Kostrådgivare

  • Tysan

    Jag äter ju rätt antal points per dag ändå så jag ska inte äta mindre. Vill bara bli av med suget o att jag blir hungrig så snabbt igen efter jag ätit en ordentlig middag.

    Fick ryggskott i förra tis så jag har ont i min rygg o fick utskrivet nån tabletter som heter Trimadol tror jag. Värktabletter alltså. Tog dom hela tiden första dagarna men nu bara emellanåt när jag har riktigt ont. Konstigt nog tar dom bort all sötsug o jag blir inte hungrig lika snabbt igen. Så om bantningspiller har den verkan e det kanon. Klart man måste diskutera med sin läkare om biverkningarna osv. Ska till läkaren för min rygg nästa vecka så jag tänkte fråga då.

  • Maddisen80
    Tysan jag har accomplia 20 mg ,de hjälps mot sötusget + hungern ,man känner sig mindre hungrig . jag själv ta dem ,dem är väldig effektiva.

    Tysan skrev 2008-01-23 21:00:04 följande:
    Jag har räknat points sen 2 jan o har gått ner 3 kg men jag har hört att om man har ett bmi på över 34 så kan man få bantningspiller av sin läkare. Vad gör dessa? Tar bort suget o hungern eller hjäper till att förbränna eller vad? Nån som vet o har erfarenhet?
    Tysan skrev 2008-01-23 21:00:04 följande:
    Jag har räknat points sen 2 jan o har gått ner 3 kg men jag har hört att om man har ett bmi på över 34 så kan man få bantningspiller av sin läkare. Vad gör dessa? Tar bort suget o hungern eller hjäper till att förbränna eller vad? Nån som vet o har erfarenhet?
Svar på tråden Nån som har erfarenhet av bantningspiller???