• I Love You Three

    Alla som vet nått o herbalife kolla här?

    Berätta allt du vet om herbalife.. har fått erbjudande att jobba hemifrån med dem, men vet inget om dem. så har du eller nån du känner jobat med det berätta!

    tack

  • Svar på tråden Alla som vet nått o herbalife kolla här?
  • Pokergirl

    Det är väl pyramidverksamhet, dvs att du arbetar och får provision på det du drar in. Ingen stabil inkomst direkt...


    Himlavalv skrev 2008-01-23 21:23:08 följande:
    Berätta allt du vet om herbalife.. har fått erbjudande att jobba hemifrån med dem, men vet inget om dem. så har du eller nån du känner jobat med det berätta!tack
  • Knastroll82

    Min faster och hennes man är helt hooked på herbalife, de är som en riktig sekt och försöker pracka på alla deras produkter...
    De bor i tyskland och sitter ganska högt upp i pyramiden så herbalife är derar heltid sysselsättning.
    Som vanlig svenson längre ned i pyramiden finns inga förtjänstutsikter.
    Bluff och båg är vad det är.
    *tycka*

  • Tina83

    du, alla som jobbar med det där verkar leva för det..

    en jobbarkompis till min sambo jiobbar med det där ocks, och han tjatar varnda gång på honom att börja med det där!
    han har till o med fått nå jäkla band att lyssna på. det låter precis som nå religiösa grejer, att försöka öövertyga

    helt sjukt. jag tror man ska ha tur om man man leva på det.

    lycka till i alla fall

  • Peyman

    Hehe, tänkte precis starta en tråd om detta. Har också fått erbjudande om att jobba med det.

  • ludenben

    den som vill kasta sina pengar i sjön har fritt fram att göra det. Men vänta dig inget av det. Det var till och med program om dom på tv en gång. Om deras sektliknande verksamhet skulle aldrig beblanda sig med det. Det går ut på att du måste köpa dina produkter för att sen sälja de vidare. Får du inte sålt står du där med massa grejer som du inte vet vad du ska göra med. Andra hemföretag som ex tupperware har du ju en beställningsbrochyr där folk beställer det de vill ha, så beställer du från tupperware bara det de har beställt. Så är det absolut inte här.

  • sommartorpet
    Tina83 skrev 2008-01-24 07:30:41 följande:
    du, alla som jobbar med det där verkar leva för det..en jobbarkompis till min sambo jiobbar med det där ocks, och han tjatar varnda gång på honom att börja med det där!
    Jo mem det är ju rätt självklart att det blir så. Hans verkliga inkomster kommer inte förrän han får sin del av din sambos försäljning, det är et som gör det till ett pyramidspel
  • linjes

    Jaa anmälde mig till det nån gång men då måste man pröva deras produkter x antal månader innan man börjar arbeta för dom o man provar ju inte gratis direkt nej tack
    Jag betalar ju inte för att få ett arbete no way då söker man ju hellre ett riktigt jobb där man faktiskt får lön för det man gör

  • Tina83

    det konstigaste var dessa band som sambon skulle lyssna på. ett jäkla tjat om allt möjligt. en gubber som pratade flera timmar, det var verkligen som dessa sektmöten typ. helt sjukt. (har själv lyssnat några minuter innan jag skrek att han skulle stänga av skiten)

  • little mommy

    för att komma igång skulle man betala 1900kr och sen vet man ju inte ens om man kan sälja så man får igen pengarna...
    så jag tackade nej.

  • Sarah84

    Jag använder deras produkter men skulle inte vilja arbeta inom de. Min syster e säljare & ja köper de ja vill ha typ. Kan inte så mkt om hur de e att arbeta inom de så. Men produkterna e bra, iaf de ja testat..

  • Catriiin

    "Herbalife ägs visst av Scientologerna..." Oj! Hur vet du det?

  • Sarah84
    ludenben skrev 2008-01-24 07:49:30 följande:
    den som vill kasta sina pengar i sjön har fritt fram att göra det. Men vänta dig inget av det. Det var till och med program om dom på tv en gång. Om deras sektliknande verksamhet skulle aldrig beblanda sig med det. Det går ut på att du måste köpa dina produkter för att sen sälja de vidare. Får du inte sålt står du där med massa grejer som du inte vet vad du ska göra med. Andra hemföretag som ex tupperware har du ju en beställningsbrochyr där folk beställer det de vill ha, så beställer du från tupperware bara det de har beställt. Så är det absolut inte här.
    Du behöver inte alls beställa hem en massa, de beror på hur snabbt du vill att dina kunder ska få de de vill ha, annars kan du bara beställa de du vet går åt, de e upp till dig själv.
  • Gorban
    Catriiin skrev 2008-01-25 13:58:53 följande:
    "Herbalife ägs visst av Scientologerna..." Oj! Hur vet du det?
    Det har skrivit en del i media om det vid ett flertal tillfällen.
  • Ewig

    Jag jobbar deltid med herbalife och trivs väldigt bra med produkterna. 
    För att komma igång betalde jag ca 600 kr och
    Fick min ehandelsida, produkt med följde i paketet, man får Support, utbildningar och kunskap om produkterna ja allt följder med. 

    Herbalife är ett av väldens största näringsföretag och jobbar med MLM  alltså många lära många göra samma sak. 

    Jag e jätte nöjd.

    Svarar gärna på fler frågor

  • Trast

    Pyramidspel, hade en vän som försökte sig på det, hen har även försökt andra pyramidspel.

    Och med pyramidspel så menar jag den formen av MLM som resulterar i ett scenario där säljaren gör en förlust på upplägget. 

  • Ewig

    Förstår inte hur du menar ned förlust? 
    Du investerar ju inte mer än ca 600 för att komma igång och då ingår där produkt.
     
    Tänk så här du får en coach som hjälper dig,  ger dig tips och råd för att du ska nå dina resultat.

    Som medlem får du rabatt på dina produkter och så även en förtjänst när du hjälper en annan människa till bättre välmående.

    Alla affärer har förtjänst på sin produkter, apoteket  ica, klädesaffärer mm 

    Med Herbalife bryr vi oss om individen som använder produkten. Tycker du inte om produkten får du lämna tillbaka den.

Svar på tråden Alla som vet nått o herbalife kolla här?