• Marlie87

Flytta katt med kattungar?

Jag har en katt som har kattungar på 7veckor och vi har fått en del problem med vårt hus, vilket gör att vi inte alltid kan vara hemma, pga värme bland annat. Och det här har gjort att jag inte alls har gett min katt & kattungarna den tid dom egentligen behöver och förtjänar - nu till min fråga... Kan man flytta en katt & hennes ungar? Vi har funderat på att flytta dom hem till min mamma under sista tiden, dels för att det är där vi är när vi inte är hemma och här finns barn och andra djur att vänja dom vid, innan det är dags att flytta hemifrån :)

Vore jätte, jätte tacksam för svar :)

• Svar på tråden Flytta katt med kattungar?
  • ABERCROMBIE

visst går det utmärkt att flytta på dom, Se bara till att både mamman o ungarna får med sej samma bädd och allt som dom har där innan ni flyttar dom, så dom fortfarande känner sej "hemma" i sina saker som dom är uppväxta med o kanske till o med födda på..

• Marlie87

Dom har adopterat min dotters rum för en tid, och dom har lite leksaker, en filt och en kattlåda där inne som jag har planerat att flytta med.. :)

Stället där dom är födda kan bli lite svårt - dom är födda längst in i min sambos strumplåda :) När dom började gå var jag tvungen att flytta på dom, till ett säkrare ställe :)

• ABERCROMBIE

hehehe okej, ja då kanske de blir lite svårt o flytta med en låda =)
    se bara till att dom har alla saker/filtar som dom är vana vid att ha så dom känner sin och mammans lukt på ska flytten av familjen gå bra ska du se.

• Horst

Javisst kan man flytta dem. Men jag hade inte låtit mamman gå ut. Risken finns att hon blir rädd och vill flytta sina ungar.

• Horst

Det finns ett speciellt medel som man kan köpa hos vet. Det lugnar dem. Man sätter in en apparat i ett vägguttag ett par timmar/en dag innan flytten så lukten hinner sprida sig.

• Horst

Vi är intresserade av att köpa en hankattunge. Är kattungarna till salu?

Svar på tråden Flytta katt med kattungar?