• 8Glader8

Tungpiercing

Tänkte bara fråga angående när tungan svullnar när man har piercat den...går svullnaden ner (lite för stunden) om man suger på på en isbit? Vad mer kan man göra för att stoppa svullnaden lite?
    Föresten, är det väldigt obehagligt med svullen tunga?
    Tack för alla svar som kommer in...jätte tacksam!
    MvH

• Svar på tråden Tungpiercing
  • Marie N

Jag har haft piercing i tungan.
    Och förutom att det gjorde jäkligt ont att göra den,så ja-det e obehagligt med en svullen tunga.Man sluddrar lite när man pratar osv.
    Jag sög iofs mycket på isbitar o drack kalla drycker,men det var svårt att vänja sig.Idag har jag inte kvar den längre-o jag skulle aldrig göra om det...

• MammasJulia

jag i tungan och har haft det i ca 4 år nu och vad jag mins så var det ej så besvärligt med svullnaden förutom att det var lite svårt att äta, och is var skönt att ha, tyckte inte att det gjorde såå ont när dom tog det utan jag vaknade på natten och hade jätte ont och sedan var det ok igen!!
    Och sluddrar det gör man....

• Shoegal

Det var ju ett tag sedan men jag vill minnas att svullnaden inte störde så mycket. Jag sög på isbitar för glatta livet direkt efter jag piercat mig. Vi var på Liseberg och alla beställde Irish Coffee medan jag bad om ett glas med is *S* Den var svullen i 2-3 dagar efteråt, men eftersom jag inte minns att det var jobbigt så var det nog inte heller det

• 8Glader8

Tänkte bara fråga om svullnade kommer direkt efter man gjort piercingen eller om det tar ett tag innan den kommer?
    MvH

• Twilight

Jag tyckte inte ens att det kändes NÅT att göra den, däremot samma kväll... Så min svullnad kom då på kvällen men hade gått över till nästa dag. Kändes väl skönt att äta is men eftersom det var så kort tid svullnaden var så... Ja, det gjorde liksom inget.

Funderar på att göra igen!

• BabyJia

Svullnaden kom direkt efteråt för mej å de va mest besvärligt att äta. För mej så satt svullnaden i ett tag, säkert över en vecka iallafall.
    Å de känns ingenting i nästan när man tar de, för de går ju så fort.

Jag hade ställt in mej på att de skulle göra svinont, men de kändes knappt å blev ganska förvånad över hur lite de kändes.
    Går inte å jämföra me näsan å läppen tex...

• Shoegal

För mig kom svullnaden på kvällen...jag gjorde på eftermiddagen...så några timmar tog det innan tungan blev tjock

• sukkubus

Det kändes inte att göra hålet minns inte riktigt men tror svullnaden kom senare på kvällen och jag hade svårt att äta i ca två veckor. Första veckan var värst mest pga att jag jobbade på fabrik med stressig lunch, han aldrig få i mig riktigt med mat.
    Jag åt potatismos och barnmat med en sked jag i princip tryckte ned i halsen.
    Skulle kunna göra om det då jag är väldigt fäst vid min (blir iofs det med de flesta kroppsutsmyckningarna ). Dock skulle jag idag tänka efter då det är farligare att göra en tungpiercing än på yttre kroppsdelar. Om man skulle ha oturen att få en infektion kan den gå ned i lungorna.
    Kom ihåg att skölja med saltlösning ofta.

• Andrundrun

Har haft min tungpiercing i 4år nu. Svullnaden kom direkt på mig. Kunde inte äta ngt större på 1v sedan kändes allt som vanligt igen. Jag pratade dock som vanligt även fast tungan var dubbelt så stor.

Svar på tråden Tungpiercing