• Anonym

"Slidorgasm" kan vi reda ut begreppet!?

Tjing

Jag funderar ofta på detta med slidorgasm och skulle tycka det vore intressant att höra om era tankar, åsikter och/eller erfarenheter. Det sägs ju "överallt" och ofta här på FL i detta forum att så kallade "slidorgasmer" ska vara "starkare" än "klitorisorgasmer". Mina funderingar är:
    1. Upplever ni dem (ni som fått såna) som starkare?
    2. Känns de egentligen annorlunda?
    3. Kan det vara så att de kan uppfattas som starkare för att det behövs att man är mer upphetsad för att få dem än vad som "behövs" för att få en klitorisorgasm?

Personligen tillhör jag dem som kan få dem men bara om jag är vansinnigt upphetsad. Alltså tänker jag som så att de känns mycket för att jag får dem när jag är ordentligt upphetsad. Men skulle jag, när jag är ruskigt upphetsad, dessutom bli stimulerad på klitoris känns det _ännu_ mer men egentligen inte mer annorlunda.

Så, vad säger ni? Jag får lite för mig att antingen får jag inte slidorgasmer som andra eller så är det en myt att de skulle kännas mer "av naturen".

• Svar på tråden "Slidorgasm" kan vi reda ut begreppet!?
  • Anonym

Alltså, tror ni, eller upplever ni, att slidorgasmer egentligen är av ett annat slag än klitorisorgasmer.

• Anonym

har aldrig hört talas om slidorgasmer! jag trodde bara man fick orgasm genom klitoris..?

• Anonym

anonym 2909530, TS här... jag som tycker att jag läser och hör snack om slidorgasmer överallt Som jag förstått begreppet så innebär det att man som kvinna får orgasm utan att klitoris stimuleras och "enbart" genom "in&ut" *harkel* Men jag vet inte vad som egentligen menas. Jag kan få orgasm utan att klitoris blir direkt stimulerad men nog tror jag att den behöver bli lite "gnuggad" ändå under samlaget. Skulle tex aldrig funka för mig att få slidorgsm bakifrån... Som sagt, jag vet inte om det jag tror är slidorgasm verkligen är det.

• Anonym

För mig är det 2 olika saker som jag upplever på 2 olika sätt. Jag vet inte om den ena är starkare/bättre än den andra men de är helt olika.

Slidorgasm upplever jag som mer inuti mig än klitorisorgasmen är. Om min sambo stimulerar mig till klitorisorgasm o sedan "stoppar in" sin i mig så går det för mig igen när hans kommer åt g-punkten och det är bara en liten kort stund efteråt o dessa två skiljer sig åt i känslan. Ev att slidorgasmen är starkare. Om han inte gör så att det går för mig med stimulering först utan att jag får en orgasm av enbart penetrering så är den starkare än någon av de andra två var för sig... *L*

• Anonym

Slidorgasm är väl samma sak som G-punkten?
    Jag får både och, men det krävs lite mer träning att få slidorgasmen tror jag.

1. De kraftfullaste orgasmerna har jag fått med stimulering av klitoris
    2. För mig känns det annorlunda. "Slidorgasmen" känns för mig mer i hela kroppen plus att jag blir rätt utmattad efterråt.
    3. För mig krävs det inte att va mer upphetsad för att få slidorgasm men där emot stenhård koncentration plus att jag måste "trycka upp mitt underliv" mer mot min sambo (missionärställning fast mina ben runt hans rygg)

Så funkar det för mig!

• Alfonsina

Jag kan också få både och och jag håller med anonym ovan att det mer handlar om g-punkten. Stimuleras den på rätt sätt så funkar det. Sen har det att göra med anatomin på mannen också så bakifrån fungerar väl om den är "böjd nedåt"? De känns annorlunda helt klart, men däremot vet jag inte om jag tycker bättre eller sämre om någon av dem.

Struntar i att vara anonym.

• isa27

Jag har "bara" fått klitorisorgasm. Hur gör man för att få en g-punktsorgasm...jag har känt vad jag tror är bärjan av en...men det är som att det "stannar" på toppen, precis innan...nån som har lite tips?

• Alfonsina

Kanske du bara behöver slappna av. Kan det vara att du liksom så gärna vill och "håller andan" nästan? Jag har bara fått såna ihop med min sambo, och som sagt, jag tror på anatomin...

• Anonym

japp, jag har båda varianterna och det är riktig jackpott när man lyckas få dem samtidigt!!

Slidorgasm har jag fått när jag ligger på mage, med raka ben och han ligger på mig rygg eller sked ställningen, att han ligger bakom mig. Då blir det sån härlig böj på grejen Stimulerar jag klitoris samtidigt så kan man ha turen att få jackpott.

Slidorgasmen känns dovare på något vis det pulserar rytmiskt, och klitoris orgasmen mer pirrig och kommer i vågor, helt olika känslor alltså!

Isa: Känner så igen ditt uttryck,att det stannar på toppen..ÅHH så frustrerande!!

För bara något år sedan hade jag aldrig haft orgasm över 30 å allt, men så bara släppte det och wow lixom

Så ja det var min erfarenhet.

checkar så jag klickat in anonym.. är lite blyg

• Anonym

Isa: det är jag anonyma jackpotten

När det släppte för mig var just att jag slappnade av och kände efter hur det KÄNDES, slutde att tänka på allt annat och tränade på att vara närvarande i det jag gjorde.

Sen rent anatomiskt upplever jag det som mycket lättare att få slidorgasmer när han är bakom mig. Att han ligger nära slidväggen och stimulerar lite bakåt är kanon! Det känns så mycket häftigare och så hjälper jag till med handen.

Funkar varje gång

Svar på tråden "Slidorgasm" kan vi reda ut begreppet!?