• NoomiNoomi

Nachos??

Åt nåt så gott som nachos med fyra olika ostar när jag var utomlands. Det hade typ varit i ugnen. Nu till min fråga. Hur gör man?? Finns det andra typer av recept

• Svar på tråden Nachos??
  • Butterscotch

Vi brukar göra nacho-berg med nachos, köttfärs (med tacokrydda), salsa, jalapenos och ost. Lägg i lager och in i ugnen tills osten smält.

• Challe N

Vi gör ibland nachos med bara lite tacosås och ost på och har inne i ungen några minuter.. Gott

• delifi2

vi brukar göra så här

nachos, lite mild sås eller vad man nu vill ha på dem sen så riven ost över in i ugen tills osten har smält... så gott had det ikväll faktiskt

• NoomiNoomi
    Butterscotch skrev 2008-01-23 22:51:22 följande:
    Vi brukar göra nacho-berg med nachos, köttfärs (med tacokrydda), salsa, jalapenos och ost. Lägg i lager och in i ugnen tills osten smält.
    Okej. Vilken temperatur på ugnen?
  • NoomiNoomi

Åh ingen som vet hur man gör med olika sorters ostar. Är det mjukost då eller vanlig ost??

• Trossens mamma

Vi äter nachos till tacogratäng

Mamma till Lova och Alvin
  • Butterscotch
    NoomiNoomi skrev 2008-01-23 22:52:44 följande:
    Okej. Vilken temperatur på ugnen?
    Oj, det kommer jag inte ihåg (det var länge sen sist). 200 grader kanske är lagom?
  • InteVetJag

jag har gjort tacolasange några gånger, skiiiiiiitgott=)

steker iordning köttfärs m tacokrydda och lite hackade tomater...
    varvar köttfärsen m runda mjuka tacobröd (isället för lasangeplattor) och sist köttfärs och sen krossa nachochips och strö över och sedan strö över riven ost och in i ugnen till osten smält och fått färg!

• NoomiNoomi

Trevligt med en massa nya recept

• fairyfloss

Var det inte bara olika slags ost på då, som det brukar vara på pizza ibland? Liksom en del mozzarella, en del ädelost, en del "vanlig" ost och en del parmesanost? Jag har aldrig ätit det du pratar om, men det här var det första jag kom att tänka på.

• ixus

Ibland brukar dom ha som flytande ost på vet inte hur jag ska förklara det riktigt... som en cheesedip ungefär!

Av barn o fyllon får man alltid höra sanningen.......
  • delifi2

en gång när jag var ute å har beställt nachjos så kan man få med några skålar med polika dipp i, det har varit typ sånsa såser man kan få på MC eller BB

• Trossens mamma

Mm ikväll åt vi den där tacogratängen. Så gott

Mamma till Lova och Alvin
Svar på tråden Nachos??