• PernillaWaxin

Någon som har fött med förlossningsstol?

Jag väntar mitt andra barn och funderar på att föda i förlossningsstol och undrar om det finns någon som är erfaren av detta och kan berätta lite om sina egna erfarenheter utan det.

• Svar på tråden Någon som har fött med förlossningsstol?
  • Challe N

Vet faktsikt inte vad det är.. Hur sitter man i den?

• Mamisita

Är det samma som fölossningspall?

• Sussett

Jag använde det under min första förlossning. Den blev dock så utdragen och jag blev mycket trött precis innan jag skulle börja krysta så jag blev upplyft på sängen. Annars tyckte jag det var mycket bra och till stor hjälp när värkarna blir så att man vill hjälpa till och trycka på lite. Får hjälp av tyngdlagen.

• Janne77

Jag använde en förlossningspall under förlossningen och jag skulle nog vilja använda en sån igen om det blir fler förlossningar. Det var behagligt trots att man halkade framåt ett par gånger (inget som jag la märke till), och det var tryggt och skönt att samtidigt ligga i famnen på min man.
    Tyngdlagen hjälper nog till lite också.

• Mamisita

Jag använde förlossningspall under öppningsskedet då barnet hade svårt att komma ned i bäckenet och det skulle hjälpa. Tyckte det var skönt att ha sambon bakom som stöttade och puschade på. Tyvärr så var det en lång och utdragen förlossning som slutade i gynställning och sugklocka så jag vet inte hur det är att använda pallen vid krystningsskedet men i öppningsskedet så fungerade det bra.

• mirresmamma

Jag var jättenöjd med förlossningspallen med min första. Men med min andra så hann jag inte ur sängen...

• Victorius

Jag har använt det under alla mina förlossningar! Passat mig perfekt! Kan varmt rekommendera att prova

• acinna

Hade förlossningspall sist och tyckte det var jättebra. Hoppas få använda den igen senare idag/ikväll : )

• spallen

Är lite nyfiken!!

Kan någon förklara exakt vad det är för något?

Tycker att det låter toppen, så det vore kul att veta.

• Mamisita

Mitt minne är inte det bästa var ganska groggy av lustgasen men tycktes minas att det är en liten pall på korta ben som är U-formad, lite som en halv toasits...

spallen skrev 2008-01-25 20:08:03 följande:
    Är lite nyfiken!!Kan någon förklara exakt vad det är för något?Tycker att det låter toppen, så det vore kul att veta.
Svar på tråden Någon som har fött med förlossningsstol?