• Clise

Plastad frotté till bebis?

Har för mig att jag hört att det inte är idealiskt att ha plastad frotté under lakanet i sängen och barnvagnen eftersom luften inte cirkulerar genom madrassen då.

Men det känns ju också som ett väldigt bra sätt att skydda madrass och barnvagn mot eventuella olyckor.

Hur tänker ni kring plastad frotté? Erfarenheter?

• Svar på tråden Plastad frotté till bebis?
  • pajas01

jag köpte massa plastade froté jag ångrar de int ealls.. men jag använder de bara hemma när min son vill ligga naken eller ja när jag vill lufta hans rumpa, då får han ligga på frotén och sen en handduk för att inte blöta ner allt typ babysittern.

• Meus Veritas

Använder det endast då jag är borta hos nån annan och inte har skötbord. Aldrig använt det i vagn eller säng och det har aldrig hänt någon olycka, barnet har ju blöja på sig o så länge man ser till att byta den när det behövs så kan man lätt undvika olyckor.

• BymBym

Det här är bättre än plastad frotté. Dyrt men bra

HIPPYCHICK SÄNGSKYDD VERYSMALL  Hippychick Bedprotector är det säkraste, enklaste och skönaste sättet att hålla sängen torr.
    Bedprotector prasslar inte och man svettas inte som man kan göra vid användning av andra madrasskydd, eftersom Bedprotector andas. Bedprotector består av två lager; ett lager av underbart mjuk borstad bomull med ett tunt skyddslager emellan som gör den 100 % vattentät.

Storlek: 50x75 cm. Tvättas i 95 grader.   Pris:159,00 Kr   Erbjudande pris:143,00 Kr
  • pajas01

jag vet inte men min plastede fro´te prasslar inte..

och sen som wila.. har de inte i sängen då de finns blöja och ah skulle de läcka så får jag väl tvätta bädmadrassen.. men de har den aldrig gjort.. tyckte bara de blev knövigt å bädda med när sonen nu börjar hassa sig i sängen och krovar lakanet

• AnnaGBG

Har aldrig behövt detta till något av mina 2 barn och planerar inte att köpa det till 3:an heller

Blöjorna har inte läckt och magsjuka har den ena haft en gång men då hade inte all plastad frotte i världen hjälpt ändå

• Bispan

Jag läste att det inte är så bra att ha lufttäta material i en barnsäng. Det finns en viss kvävningsrisk i samband med det.

Om det är sk "hysterisk information" eller inte vet jag inte.

• Clise

Oekj ,tack för era åsikter! Jag tycker mig ha fått svar på mina funderingar.

Skall nog använda plastad frotté där barnet skall "lufta sig" så att säga! I säng och vagn har ju bebis ändå blöja...

• Teskedsmamman

3 barn och det har väl hänt att en blöja läcker kiss... men jag ser inte varför det ska vara nödvändigt med plastad frotté.

Nu när de är lite större har vi massor med plastad frotté, kalasbra att ha vid vinterkräksjuka!

Mina drömmar uppfylldes 0402, 0510 och 0707, tre underbara killar!!!
  • HemmaHosSofi
    BymBym skrev 2008-01-23 23:15:56 följande:
    Det här är bättre än plastad frotté. Dyrt men braHIPPYCHICK SÄNGSKYDD VERYSMALL  Hippychick Bedprotector är det säkraste, enklaste och skönaste sättet att hålla sängen torr.Bedprotector prasslar inte och man svettas inte som man kan göra vid användning av andra madrasskydd, eftersom Bedprotector andas. Bedprotector består av två lager; ett lager av underbart mjuk borstad bomull med ett tunt skyddslager emellan som gör den 100 % vattentät. Storlek: 50x75 cm. Tvättas i 95 grader.   Pris:159,00 Kr   Erbjudande pris:143,00 Kr
    Vart kan man hitta det?
    i v36
  • Sarah84

Ja kör med platst frottè, ångrar d einte, nu har de visserligen bara hänt en oliycka på 8 mån, men hellre bara tvätta draget & lakarn än hela madrassen

• pajas01

jag skulle nog inte klara mig utan min plataefroté för rasmus ÄÄÄlskar att ligga naken och ah de e ju skönt om han kan göra de i babysittern..

jag brukar passa på att duscha medans han ligger naken i babysittern nedanför för då e han såå nöjd =)))

• miniGrynet

Vi har plastad frotté i dotterns säng, under lakanet då såklart.
    Den prasslar absolut inte, gör någons det?
    Det har ju plast på ena sidan och mjuk bomulls-sida på andra.

Känns onödigt att riskera en fin madrass om olyckan är framme.
    Hade även i vagnen, eftersom den ville vi kunna sälja som en fräsch vagn med fräsch madrass i sen när den inte behövdes längre.

Även om man har blöjor och byter dom så visst kan det läcka!

Men smaken är ju som baken, vi har i alla fall inte ångrat våra inköp av plastad frotté.

♥ (¯`°?.¸ ♥ Elise ♥¸.?°´¯) ♥
  • principisessan

vi köpte plastad frotté innan tösen va född o hade i både sängen och vagnen så vi har fortsatt att använda dem även fast det inte hänt några olyckor, mer än en gång när farmor satte på blöjan alldeles för löst.
    DÄremot så har vi en åkpåse med fårskinn i vagnen så jag tror nog inte ens att det skulle gå igenom ifall det hände en olycka

Svar på tråden Plastad frotté till bebis?