• Susanne B

Bra tips på hotell ,matställen osv i Karon Beach Thailand, någon?

Jaa vi har äntligen skrapat ihop till vår Thailand resa, rest har vi en del dock aldrig Thailand. Funderade på Karon Beach...några andra förslag?? hur är vädret i slutet på mars???det verkar ju ganska slutsålt men ving verkar ha lite platser kvar.Vi vill ju åka spec. för att vi vet var vi hamnar-det ska vara fräscht o ha fin pool..ha ha ..och nära till havet. så har du förslag.. matställen marknader bra hotell ,tja vad som helst som gör en lyckad thai resa!!!!behöver eller rekommenderas man o ta spruta?tvinrix .o e de mycket mygg osv! tips till denna så vana kanarie råtta pliis.

susanne

• Svar på tråden Bra tips på hotell ,matställen osv i Karon Beach Thailand, någon?
  • Marie IE B

Jag rekommenderar Krabi istället för Phuket till att börja med. Titta gärna i mitt galleri!
    Vi reser 21 mars och har varit i Thailand två gånger tidigare, alltid i månadsskiftet mars/april. Vädret är hett och fuktigt. Sist, 2005, kom det lite regn i princip varje dag, oftast kvällsskurar som snabbt går över. En del åska var det också.
    Vi har aldrig vaccinerat oss och kommer inte att göra det nu heller. Vi har med oss Dimor-tabletter mot turistmage. Bra myggmedel finns att köpa på plats.

• Felicia78

susanneB : vi åkert itll Kata (nära Karon) den 2 april. De stället har jag fått rekommenderat av många Kom dit vet ja så ses vi där Vi reser med vår då 16 månader gamla dotter.
    Ett tips är att kolla resedagboken.se där kan man läsa andras dagböcker där de skrivs om olika resmål de besökt osv. Man kan söka med resa med barn så får man fråm va folk som har barn har skrivit. Får en massa resetips osv...
    Lycka tilL!

• miss princess
    Felicia78 skrev 2008-01-24 14:14:47 följande:
    susanneB : vi åkert itll Kata (nära Karon) den 2 april. De stället har jag fått rekommenderat av många Kom dit vet ja så ses vi där Vi reser med vår då 16 månader gamla dotter. Ett tips är att kolla resedagboken.se där kan man läsa andras dagböcker där de skrivs om olika resmål de besökt osv. Man kan söka med resa med barn så får man fråm va folk som har barn har skrivit. Får en massa resetips osv...Lycka tilL!
    vi ses kanske på stranden i kata!! vi ska till karon o stannar o 3 veckor. ska blisååå sönt att komma bort
    Alexander 070605
  • höstsol

Jag rekommenderar absolut aonang beach i Krabi istället för Phuket, har varit på båda ställena. Skillnaden är att phuket är stökigare, skitigare mycket mera uppbyggt med hotell o dyl, "vanlig" strand. I Krabi har du närheten till allt, jättefin strand, otroligt fin natur, mysigare på alla sätt o vis.
    Både Phuket o Krabi har utflykter "longtailbåtar" som man kan ta till alla paradisöar.
    Ha en bra resa!

• elektra1

finns inga mygg alls. ta inte med mycket kläder. allt finns att köpa billigt.

• Bong

Va? Var var du? Har varit helt sönderbiten de gånger jag varit där... Fast jag kanske är extra god?!

elektra1 skrev 2008-01-24 22:46:53 följande:
    finns inga mygg alls. ta inte med mycket kläder. allt finns att köpa billigt.
  • Sarah84

Karon är jätte finr, likaså Kata, de ligger ju så nära så man kan ju förflytta sig lätt. Svårt & rekomendera bra matställen, är ju lättare att man tar en promenad & kikar in vad som finns. Hotellen e jätte bra iaf de ja avrit på. Nu vet ju inte ja vad Ving har för hotell, Vi åkte med ving första gången ja va nere då bodde vi på "Phuket Island View" & de va ett suveränt hotell, va väldigt nära Kata, så vi både handla & åt i Kata, stranden va jätte bra & vi va supernöjda.
    www.ving.se/hotel/hotelMaster.aspx&regionid=15&countryid=3&areaid=12716&resortid=886&hotelid=26430&itemId=26430&filterOnCategoryId=1

• elektra1
    Bong skrev 2008-01-25 11:44:13 följande:
    Va? Var var du? Har varit helt sönderbiten de gånger jag varit där... Fast jag kanske är extra god?!
    kanske lite olika på när man åker. det var i feb-mars. inte en enda mygg.
  • Stranden

ni som åker nu till thailand ta bilder och visa oss,vi har bokat nästa år......längtar.

• Susanne B

Kikar in på alla svar.. ja det ska bli så kul. o få åka.. hoppas det inte regnar allt för mycket åker 1 april..... o inte e för mycket mygg- har ni andra tagit twinrix eller hawrix spruta?????
    nått mer man ska tänka på då???

susanne

Svar på tråden Bra tips på hotell ,matställen osv i Karon Beach Thailand, någon?