• CanelaCaliente

hur många e-sparkonton kan man ha?

jag har internet bank swedbank o undrar om man kan skapa hur många e-sparkonton man vill? jag kan inte läsa villkorenpå min dator. Jag har redan ett e-spar konto men skulle vilja ha ett till

Jag älskar min bebis
  • Svar på tråden hur många e-sparkonton kan man ha?
  • miniGrynet

På SEB kan man i alla fall skapa flera konton, borde väl gå för dig med tycker jag!

♥ (¯`°?.¸ ♥ Elise ♥¸.?°´¯) ♥
  • Siili

När man loggar in i banken så står det under "aktuellt" att man nu kan ha två till konton. Så jag antar att man kan ha 3 stycken då.

• Fenris

jag ville öppna ett e-sparkonto till på swedbank, men det går inte och jag har bara ett sedan tidigare....konstigt tycker jag!

• thatgirl

Jag har swedbank med ett e-sparkonto.. öppnade alldeles nyss ett konto till så nu har jag 2.

Så det borde gå för dig med.

• Laire

Tidigare har man på Swedbank bara kunnat ha ett per person, men eftersom det då finns de som har flera nu så måste de ha ändrat.

Viville ha två men då kunde man bara ha ett, så då skaffade jag ett och maken ett, så gav vi varandra dispositionsrätt. Så då ser vi varandras konton på Internetbanken och kan flytta pengar och betala från dem precis som med våra egna.

Så blir två tre, mars-08
  • Fenris

That girl: menar du att du öppnade ett e-sparkonto till?? så du har 2 e-spar eller menar du vanliga sparkonton??...jag tycker detta e så märkligt!

• thatgirl

jag har 2 e-sparkonton...

Allt som allt har jag mitt Personkonto, 2 e-sparkonton, 1 fondsparande och 1 pensions sparande.

• sniwa

Swedbanks e-konto kan man ha fler av nu, de ändrade för ett tag sedan. Pratade med min bankman om detta förra veckan.

På internetbanken sa de när jag ringde att man inte kunde ha autogiro kopplat till e-kontot, men det har vi och det funkar då hur bra som helst.

Vi använder vårt ena e-konto som huskonto, så ränta o amorteringar dras därifrån. Betalar räkningar därigenom också.

På ett vanligt servicekonto får man ju ingen ränta och det blir ju ganska höga summor ibland som man har på hus-e-kontot...

Svar på tråden hur många e-sparkonton kan man ha?