Hur mycket ersättning äter er 1-2 månaders bebis?
Min bebis är 1,5 månad o äter 150ml per mål..men verkar vilja ha lite mer..men jag e rädd att det blir för mycket då hon spytt tidigare p.g.a överflöd.
Min bebis är 1,5 månad o äter 150ml per mål..men verkar vilja ha lite mer..men jag e rädd att det blir för mycket då hon spytt tidigare p.g.a överflöd.
Ge så mycket hon/han vill ha..
Min tjej blev 3 månader i förrgår. Hon äter mellan 150 & 180ml per mål, var 3e, 4e eller 5e timme! Ganska olika!
min son som är 2 mån verkar oxå alltid vilja ha mer, han dricker 135 ml ger jag mer spyr han, jag tycker det funkar bättre att ge ofta och lite.
min lilla på 1½månad dricker 90ml varannan timma på kvällen. på morgonen när hon sovit natten så får hon 130 ml.
Min kille äter 135 ml var 3:e timme
Han blir 1 månad den 28
Min enmånaders (korrigerad ålder) äter cirka 120ml per mål. Vill han ha mer så låter jag honom rapa ordentligt, sedan väntar jag en 20 minuter. Är han ännu då hungrig och tvärvägrar nappen (absolut vill ha mat alltså) så får han 40 till.
min 2månaders dotter äter ca 200ml per mål.. hon är bra glupsk. men hon spyr en hel del sen.. hellre att hon spyr än att hon inte är mätt. Jag ger henne så mycket som hon vill ha. hon blir nöjd och glad.. och det verkar bara vara jag och min sambo som störs utav att hon spyr.
Min dotter (6 v) äter 90 ml varannan till var tredje timma. Har provat att göra iordning 120 ml på morgonen då det gått längre tid, men hon äter bara 90 ml.
min pojke på två månade äter mellan 165-200 ml var tredje timma
Min tjej är 2,5 mån åter ganska så lite. Jag gör 135 ml men hon lämnar mellen 60-20 varje gång. Då hon ätit allt har hon spytt upp nästan allt. Så jag ger henne mat ca 2-2,5 timmars mellanrum. Henns storasyster var likadan, kunde intye äta mycket åt gången. Det var något med magmunnen. Tycker du ska ge som du gör nu och vill hon ha mer så ge henne bara oftare...
Min kille är inte 2 månader än och han drar 200ml åt gången.
Men han äter inte lika ofta längre nu när han ökat mängden.
Och HALLELUJA han sover HELA natten!
Min dotter sov inte en hel natt innan hon var 6 mån, detta är som en dröm.